Jaki kij spinningowy na sandacza z łodzi???
m***@foxline.com.pl
2005-07-25 10:43:12 UTC
Chcę kupić kij SHIMANO 2,4m Catana o ciężarze 10-30gr. Czy jest to
dobra wędka na sandacza?

Proszę o opinie.

Fox

***@nospamfoxline.com.pl

wytnij "nospam" z adresu e-mail
sircula
2005-07-26 08:26:06 UTC
witam
Sam nie mam takiego kijka, wiec moja odpowiedz do konca satysfakcjonuijaca
nie bedzie.(to tylko teoria) ale byla kiedys wymiana pogladow na grupie na
temat Catany i opinie byly takie , ze sprzet owszem dobry, tylko miekki, a
slyszalem , ze sandaczowy kij powinien byc sztywny. Tak jak mowilem na
wstepie to tylko teoria, ale moze natchnie Cie do zerkniecia do archiwum i
tam znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.
pozdr
U�ytkownik <***@foxline.com.pl> napisa� w wiadomo�ci news:***@g14g2000cwa.googlegroups.com...
Chcê kupiæ kij SHIMANO 2,4m Catana o ciê¿arze 10-30gr. Czy jest to
dobra wêdka na sandacza?

Proszê o opinie.

bankroot
2005-07-26 08:39:28 UTC
Post by sircula
[...]
ja uważam, że sandaczowy kij powinien być raczej miękki (o miękkiej akcji),
zwłaszcza jeśli łapiesz na gumy

bannkroot
Roman Niewiarowski
2005-07-26 08:43:49 UTC
Post by bankroot
ja uważam, że sandaczowy kij powinien być raczej miękki (o miękkiej akcji),
zwłaszcza jeśli łapiesz na gumy
Sandaczowy kij powinien byc taki jaki lubi wedkarz :-)
Sztywnym napewno latwiej zaciac gdy podajesz daleko i gleboko przynete,
ryba na miekkim kiju wiecej wybacza w trakcia holu.
Tak wogole to przypomina mi to dyskusje o wyzszosci swiat, jednych nad
drugimi ;)

pozdr
newrom
--
XL600v Zebra wrobelkożerca i motorkerékpár
http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
spamer: ***@o2.pl
Sławek Rybicki
2005-07-26 08:49:34 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Sandaczowy kij powinien byc taki jaki lubi wedkarz :-)
aabsolutna prawda
Post by Roman Niewiarowski
Sztywnym napewno latwiej zaciac gdy podajesz daleko i gleboko przynete,
ryba na miekkim kiju wiecej wybacza w trakcia holu.
co do reszty to...... ZALEŻY OD TECHNIKI

S.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
bankroot
2005-07-26 09:30:05 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Sandaczowy kij powinien byc taki jaki lubi wedkarz :-)
bardzo wygodna teoria :)
Post by Roman Niewiarowski
Sztywnym napewno latwiej zaciac gdy podajesz daleko i gleboko przynete,
ryba na miekkim kiju wiecej wybacza w trakcia holu.
dotyczy to zapewne każdego gatunku a nie tylko sandacza
Post by Roman Niewiarowski
Tak wogole to przypomina mi to dyskusje o wyzszosci swiat, jednych nad
drugimi ;)
moim zdaniem nie do końca.
Łapiąc sandacze na spinning na gumy bardzo często zdarza się, że
sandacz "próbuje" sam ogonek (przytrzymuje przynetę) przed głównym atakiem,
który może nastąpić nawet za kilka sekund. Ja osobiście przestaje wtedy
kręcić kołowrotkiem i delikatnie napinam kij. Przy sztywnym kiju sandacz
prawie zawsze wypluje gumę.

Prawda jest taka, każdy łapie jak chce, dawniej łapałem sandacze na szywne
gruntówki przy zamkniętm kabłąku (teraz nigdy tego nie robię)

bankroot
Roman Niewiarowski
2005-07-26 09:35:51 UTC
Post by bankroot
bardzo wygodna teoria :)
Wiesz, ja sie do spiningu miekka wedka dosc dlugo musialem przyzwyczajac -
ale nie wiem czy teraz bym ja wymienil na cos twardego (a mialem taki plan
jak tylko bym dorwal pieniadze na ten cel ;>)
Post by bankroot
dotyczy to zapewne każdego gatunku a nie tylko sandacza
Ale sandacz ma wyjatkowo twardy pysk :)

pozdr
newrom
PS. w niedziele szczupak 4 razy atakowal mi przynete - ale tylko wtedy gdy
pracowala bez zensu np gdy dszczepilyy sie 2 kotwiczki w woblerku 2,5cm i
woblerek sie krecil w kolko %)
spamer: ***@o2.pl
Lukasz Stawicki
2005-07-26 09:51:52 UTC
Roman Niewiarowski wrote:
[ ... ]
Post by Roman Niewiarowski
PS. w niedziele szczupak 4 razy atakowal mi przynete - ale tylko wtedy gdy
pracowala bez zensu np gdy dszczepilyy sie 2 kotwiczki w woblerku 2,5cm i
woblerek sie krecil w kolko %)
"panie, bo jak taki woblerek płynie to ja wiem, że to podpucha, a jak
coś dziwnego sie po wodzie telepie to nic nie wiadomo i może być całkiem
jadalne"

Łukasz
Katanka
2005-08-07 10:53:12 UTC
Post by m***@foxline.com.pl
Chcę kupić kij SHIMANO 2,4m Catana o ciężarze 10-30gr. Czy jest to
dobra wędka na sandacza?
Raczej odpada :) Lepiej poszukaj coś z Dragon Mystery lub Team Dragon jako
kije do sandaczy.
--
Katanka
www.Katanka.vel.pl
Wodom Cześć !!!
Katanka
2005-08-07 11:29:08 UTC
Post by bankroot
Post by sircula
[...]
Powinien być sztywny z delikatną szczytówką.
--
Katanka
www.Katanka.vel.pl
Wodom Cześć !!!
Katanka
2005-08-07 12:32:29 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Post by bankroot
[...]
Ja kocham miękkie kije :) Ale wiem, że 90% wędkarzy woli kije sztywne i
jeśli łowią sandacze muszą mieć koniecznie delikatną szczytówkę.
--
Katanka
www.Katanka.vel.pl