Zestaw na rzek
Jurek
2005-05-20 16:37:54 UTC
Witam, chcia³bym w weekend wybraæ siê z synem na ryby nad Narew. Nie mam
do¶wiadczenia, wiêc zapytam Was - jak zmontowaæ zestaw ¿eby sobie po³owiæ w
rzece? Tylko proszê o dok³adny opis jak go wykonaæ (krok po kroku), bo nie
znam fachowych nazw. Ewentualnie mo¿e jaki¶ link do obrazków. Z góry
dziêkujê.
Katanka
2005-05-21 20:35:17 UTC
Witam, chciałbym w weekend wybrać się z synem na ryby nad Narew. Nie
mam doświadczenia, więc zapytam Was - jak zmontować zestaw żeby sobie
połowić w rzece? Tylko proszę o dokładny opis jak go wykonać (krok po
kroku), bo nie znam fachowych nazw. Ewentualnie może jakiś link do
obrazków. Z góry dziękuję.
Czy zstaw ma być gruntowy czy spławikowy ? Ja polecam gruntowy. Żyłka
niezbyt gruba by łatwiej poddawała się wodzie. Koszyczek zanętowy trójkątny
z dośc dużym obciążeniem, wędka na sztorc (pionowo) i na koniec szczytówki
można założyć dzwoneczek. Doskonały zestaw na rzekę. Nie znam Narwi i nie
wiem jaki ma uciąg, ale na Sole sie sprawdzało i na kanale w Czernichowie
nawet jak "schodzili" z wodą też.
--
Katanka
www.Katanka.vel.pl
Wodom Cześć !!!
Sylwek
2005-05-22 17:31:44 UTC
Wedka 3,60-4,2 m, kolowrotek z min 200m zylki. Jesli (I wersja) leszcz to
0,25 stosuje jesli (II wersja)karp ,wegorz czy inna konkretna ryba to min
0,3 na suma ponad 0,40.
Leszcz - koszyczek zanetowy 25-40 gr nieraz daje dodatkowy denny olow zalezy
od uciagu.
II wariant - Olow denny 60- 120 gr .
Olow lub koszyczek zakladam na zylke glowna potem koralik i dowiazuje
kretlik. Nastepnie przyponmin 50 cm i ma zestaw uzbrojony.
Sygnalizatory moga byc rozne. Jesli nie masz dzwiekowego i kolowrotka z
wolnym biegiem (sprawdza mi sie super) to moze byc dzwoneczek na szczytowce
lub drgajaca szczytowka, zylka wyluzowana zakleszczona na wykalaczce za
gumka (trzeba pilnowac bo jak ryba wezmie to chwila i wyciagnie cala zylke).
Mozna ustawic wedke prostopadle do brzegu i kontrolowac ugiecie szczytowki
albo postawic na sztorc i kontrolowac szczytowke. W nocy sprawdzaja sie
swietliki na szczytowce. To chyba wszystko. Ja lowie w Warcie . To jest
warka rzeka wiec mam ciezkie zestawy. Pozdr
Sylwek
Jurek
2005-05-26 12:15:26 UTC
Witam,
na pocz±tek dziêki za pomoc,
jednak nie za bardzo rozumiem niektóre s³owa - krêtlik, koralik itp., nie
wiem jak to wszystko ze sob± po³±czyæ - a ju¿ koszyczek dla mnie to czarna
magia
i dlatego znalaz³em zdjêcie prostego zestawu gruntowego
http://www.centrum-wedkarstwa.info/content.php?article.32
co o nim s±dzicie?
czy w czasie ³owienia (zwyk³y ko³owrotek o sta³ej szpuli - bez wolnego
biegu) kab³±k ko³owrotka powinien byæ zamkniêty czy otwarty, jesli otwarty
to co zrobiæ z pr±dem rzeki, wysnuwaj±cym ¿y³kê? A mo¿e kto¶ ma link do
dok³adnych rysunków zestawów jakie opisujecie. Takie s± dylematy
pocz±tkuj±cego...
Sylwek
2005-05-26 18:38:03 UTC
U¿ytkownik "Jurek" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Jurek
[...]
Najprosciej idz do wedkarskiego i ci wytlumacza, albo jedz nad wode zawsze
znajdzie sie jakas osoba ktora ci pokarze i wytlumaczy bo tak na odleglosc
to trudno. Mozna wymieniac informacje ale jak sie ma jakies podstawy.
Pozdr
Sylwek