REKORD ŚWIATA KARPIA - 37,8kg !!!
Przemek
2005-12-14 12:53:13 UTC
Witam
Zosta³ ustanowiony nowy rekord swiata! Zobaczcie jaki piekny karpik. Ja tez
takiego chce!!!
http://www.carp.adn.pl/?x7l5lxh3xpl5h+h3+ll5h+h3l6l3xpxxx3x++l333xk+xpl3xcx5llxlxlx5x+xlx5xlxhl+xlx6xxxcllxxxhx5xcx6xhx6lkxkxxl5x5xyx+
pozdrawiam
Przemek
Przemek
Przemek
Andrzej NH
2005-12-14 12:59:59 UTC
Post by Przemek
[...]

Rekordy swiata, i wogole rekordy w karpiach sa smieszne. przeciez to jest
tlusta hodowlana swinia
odziu
2005-12-14 17:58:56 UTC
Post by Andrzej NH
Rekordy swiata, i wogole rekordy w karpiach sa smieszne. przeciez to jest
tlusta hodowlana swinia
Taa... Jestem tego samego zdania. Wygląda to mniejwięcej tak, jakby
myśliwy zastrzelił tłustą krowę zamiast wysmukłego jelenia.
Ale karpik piękny i napewno niełatwo go było wyciągnąć. A wyobraźcie
sobie jak wyglądałby no ok. trzydziestu patelniach. :-) Miałem kiedyś
karpia 8 kg , dwie rodziny najadły się nim do syta i jeszcze zostało
na drugi dzień.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Janusz S.
2005-12-14 20:37:12 UTC
Post by odziu
Post by Andrzej NH
[...]
A czy coś takiego da się w ogóle zjeść?
--
Pozdrowienia
Janusz S.
Wild_Thing
2005-12-14 22:35:13 UTC
A czy co¶ takiego da siê w ogóle zje¶æ?
hyhy mo¿e i siê da, ale zapewniam Ciê, ¿e pomijaj±c
ju¿ wszystkie inne aspekty a pozostaj±c jedynie
przy "warto¶ciach" kulinarnych - zabijanie takiego karpia
to g³upota.

My¶le, ¿e to kwestia prze³amania siê, raz zwrócisz
wolno¶æ du¿ej rybie a potem z za¿enowaniem
bêdziesz wspomina³ ..."jak mog³em kiedy¶ daæ w ³eb
takiemu piêknemu karpiowi"... czego Odziowi ¿ycze :)
Wild_Thing ><>
odziu
2005-12-15 05:47:03 UTC
Post by Janusz S.
A czy coś takiego da się w ogóle zjeść?
hyhy może i się da, ale zapewniam Cię, że pomijając
już wszystkie inne aspekty a pozostając jedynie
przy "wartościach" kulinarnych - zabijanie takiego karpia
to głupota.
Myśle, że to kwestia przełamania się, raz zwrócisz
wolność dużej rybie a potem z zażenowaniem
będziesz wspominał ..."jak mogłem kiedyś dać w łeb
takiemu pięknemu karpiowi"... czego Odziowi życze :)
Ło jery ... Ale mi się dostało! ;-)
Zapewniam Wszystkich, że karp, w odróżnieniu od większości ryb, jest
nim większy tym smaczniejszy. W zasadzie, z ryb jem najwięcej karpia,
ale go nie łowię. Ten 8 kilogramowy też był kupiony. To co? Mam
kupować prosiaka i wypuszczać go do lasu ? Ludzie nie wpadajmy w
przesadę, kupowanie karpia na święta i wypuszczanie go do jeziora
uważam za conajmniej nierozsądne. Karp to nie jest ryba naszych wód.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Wild_Thing
2005-12-15 17:25:12 UTC
£o jery ... Ale mi siê dosta³o! ;-)
eeee tam wcale ci siê nie dosta³o! :)
Zapewniam Wszystkich, ¿e karp, w odró¿nieniu od wiêkszo¶ci ryb, jest
nim wiêkszy tym smaczniejszy.
no ciekawa teoria, zapodaj to na forum:

http://www.carp-team.com/forum/
ciekaw jestem reakcji :))
ale go nie ³owiê. Ten 8 kilogramowy te¿ by³ kupiony. To co? Mam
kupowaæ prosiaka i wypuszczaæ go do lasu ?
Przecie¿ nie musisz siê t³umaczyæ, napisa³em ¿e wypuszczanie du¿ych
ryb mo¿e dawaæ prawdziw± frajdê a dla ich zabijania nie znajdujê
uzasadnienia. Ale to tylko moje zdanie, wybór nale¿y do ciebie.
Wild_Thing ><>
janusz.s
2005-12-15 20:00:56 UTC
Zapewniam Wszystkich, że karp, w odróżnieniu od większości ryb, jest nim
większy tym smaczniejszy.
Nigdy nie lubiałem dużych tłustych karpi, dla mnie najlepszy do 1,5 kg.
W przeciwieństwie do leszcza, im większy grabus tym lepiej mi smakuje.:-)
Janusz S.
odziu
2005-12-15 20:49:38 UTC
Nigdy nie lubiałem dużych tłustych karpi, dla mnie nyskutuyjeajlepszy do 1,5 kg.
W przeciwieństwie do leszcza, im większy grabus tym lepiej mi smakuje.:-)
Taa... Z gustami się nie dyskutuje. Ja jadam karpie najczęściej
powyżej 1,5 kg (ale mniejsze też). Twierdzę, że każdą rybę idzie
"zrobić" tak by smakowała. Duży karp normalnie usmażony jest
rzeczywiście galaretowaty, ale już odpowiednio pofiletowany i usmażony
na głębokim i bardzo gorącym oleju, bez panierki, traci większość
tłuszczu i galaretowatość (dla mnie rarytas). Do tego różne sosy, w
zależności po jakiemu się tego karpia robi. Osobiście nie jem do tego
żadnych dodatków w postaci ziemniaków, czy też pieczywa. Jestem
poprostu mięsożerny ! :-)
Co do leszcza, też jestem tego samego zdania (nieduże to tylko do octu).
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Katanka
2005-12-23 22:15:40 UTC
Post by odziu
[...]
Szczerze mówiąc ze wszystkich ryb, to akurat karpia mi najmniej szkoda i
chętnie daję w łeb tej rybie :) Natomiast innych szkoda mi bardzo.
--
Katanka
Wodom Cześć !
***@interia.pl
odziu
2005-12-24 02:45:14 UTC
Post by Katanka
Szczerze mówiąc ze wszystkich ryb, to akurat karpia mi najmniej szkoda i
chętnie daję w łeb tej rybie :) Natomiast innych szkoda mi bardzo.
Taa... Moja babcia mówiła, że szkoda jest wtedy gdy krowa narobi do
studni, bo wtedy nie ma ani gnoju ani wody do picia. Z rybami jest
podobnie: szkoda jest wtedy gdy ktoś zabije rybę, żeby zrobić sobie z
nią zdjęcie, bo nie ma ani jedzenia, ani pochwalić się porządnie nie
można, bo jest dowód w postaci zdjęcia. ;-) :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Przemek
2005-12-15 09:58:09 UTC
W tamtym roku zlowilem pieknego karpika 14 kg. Zrobilem fotki dalem buzi i
do wody. Po tygodniu znowu go zlowilem. Bylem wtedy bardziej szczesliwy niz
za pierwszym razem. Aby bylo wiecej wedkarzy myslacych jak Wild_Thing
pozdrawiam
Przemek
Wild_Thing ><>
Sławek Rybicki
2005-12-15 10:12:30 UTC
Ciekaw jestem ilu z nas darowałoby życie jakiemukolwiek okazowi???. Tylko
panowie (i panie) nie bić się przepychając w kolejce. Nie pytam o
deklaracje. Zresztą zastanówcie się sami, - dlaczego zabijamy duże ryby???
Ja znalazłem kilka powodów:
1. Koniecznie chcemy zrobić fotkę dla potomności a tu jak na złość brak
fotoaparatu. Jeździmy, szukamy a ryba....
2. Koniecznie chcemy potwora zmierzyć i zwarzyć. Oj będzie się, czym
chwalić. Ale najbliższa waga jest w Gieesie 5 km dalej. Jedziemy a ryba...
3. Koniecznie chcemy wyjąć rybę z wody a tu jak na złość podbierak za mały
(albo został w domu). To w łeb...
4. Za cholerę nie wiemy (a tak naprawdę boimy się) jak schwycić rybsko do
ujęcia. To w łeb.
Tak sobie myślę, że duże ryby zabijamy, bo.... łowimy je przypadkiem. Ot,
coś się zacięło. Radocha, bo duże. Co z tego, że ryby nie jem a jeżeli nawet
to parę deko. Kibice i megalomania dopełniają jej los. A potem jest
problem, - co zrobić z 5, 6 kg mięsa a co dopiero z 76 kg???. Najgorzej jest
na wakacyjnych wyjazdach. Brak lodówki rozgrzesza nas z rozdawnictwa mięsa.
No i te nasze zdjęcia wydają się teraz być świadectwem przypadku a już na
pewno nie potwierdzeniem łowieckiej doskonałości.
Człowiek prymitywny szanował przeciwnika (zwierzę czy człowieka) a zabitemu
starał się oddawać cześć. Wierzył, że zjedzenie takiego przeciwnika doda mu
siły i odwagi. I nigdy nie zapomniał o przebłaganiu ducha zabitego. A to, co
zabił zjadał a nie marnował.
My gromadzimy fotki, łby i płetwy a kalorii i tak większość z nas ma w
nadmiarze. I zabijamy dalej. Po co skoro nie zjemy. Acha sorki zjedzą
jeszcze sąsiedzi. Bo darmowe mięcho zawsze znajdzie amatorów.
Nienawidzę chwil, kiedy nad wodą podchodzi do mnie wędkarz z siatką kilku
śniętych ryb i pyta - weźmie pan? bo ja i tak ich nie jem. A tą to zabiorę
pokazać żonie i dzieciakom.
Ciekaw jestem czy pochwali się tak samo sąsiadom swoim dzieckiem - O ten
chłopak to mój najstarszy. Zrobiłem go przypadkiem.
Koniec końców wiem jedno: Ktoś, kto świadomie chce złowić gigantyczną rybę
jest na to przygotowany. Ma odpowiedni sprzęt i wie, że złowi. Rybę
delikatnie zmierzy i zważy a potem szybko wypuści. To po prostu prawdziwy
łowca okazów. Reszta to farciarze.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
Sylwek
2005-12-15 13:38:50 UTC
U¿ytkownik ""S³awek Rybicki"" napisa³ w wiadomo¶ci > Ciekaw jestem ilu z nas
darowa³oby ¿ycie jakiemukolwiek okazowi???.

S³awku a Ty du¿o okazów z³apa³e¶ w swoim ¿yciu?
Zgadzam siê z Tob± , ¿e szkoda zabijaæ du¿e ryby ale my¶lê , ¿e trzeba do
tego samemu doj¶æ. A niestety to czesto wi±¿e siê z tym ¿e uczysz siê na
swoim b³êdzie. Chocia¿ jak to mówi± lepiej póŒno ni¿ wcale. Tylko czy to
powód do wrzucania komu¶.
Z drugiej strony my¶lê , ¿e tylko wegetarianin ma mi prawo nawrzucaæ od
miêsiarza.
Je¶li jesz miêso, to to ¿e nie zabierasz ryb z³owionych nie ¶wiadczy, ¿e nie
jeste¶ miêsiarzem a tylko nie lubisz zabijaæ (sam).
--
Pozdr
Sylwek
Sławek Rybicki
2005-12-15 13:48:41 UTC
Sławku a Ty dużo okazów złapałeś w swoim życiu?
Karp lustrzeń > 10 kg, Szczupak 100 cm, okoń 1.8 kg, sandacz 86 cm i sum 148
cm ale czy to okazy ? Choć na dzisiejsze czasy :)
Zgadzam się z Tobą , że szkoda zabijać duże ryby ale myślę , że trzeba do
tego samemu dojść.
Ano tak. Z wymienionych wcześniej tylko sum odzyskał wolność (tegoroczny) a
szczupłych nie biorę już od 3 lat
Jeśli jesz mięso, to to że nie zabierasz ryb złowionych nie świadczy, że
nie jesteś mięsiarzem a tylko nie lubisz zabijać (sam).
Jem mięso ale zabieram tylko "kolacyjne" ryby. Nie chcę trzymać w zamrażarce
zapasu mięsa. Zgodnie z tym coś co ma > 2 kg już się nie kwalifikuje do
zabrania

S.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
aslom
2005-12-15 15:43:56 UTC
Post by Sylwek
S³awku a Ty du¿o okazów z³apa³e¶ w swoim ¿yciu?
Jem miêso ale zabieram tylko "kolacyjne" ryby. Nie chcê trzymaæ w
zamra¿arce zapasu miêsa. Zgodnie z tym co¶ co ma > 2 kg ju¿ siê nie
kwalifikuje do zabrania
Kazdy ma swoj punkt widzenia...
Jak jestem u tesciow ,a to prawdziwe wydry;) to cos powyzej 2 kg jak
najbardziej nadaje sie do zabrania:)

Pozdr,
aslom
Sławek Rybicki
2005-12-15 15:47:33 UTC
Post by aslom
Jak jestem u tesciow ,a to prawdziwe wydry;) to cos powyzej 2 kg jak
najbardziej nadaje sie do zabrania:)
Znaczy się punkt widzenia zależny od miejsca pobytu :) IMHO Jeśli ryba
zostaje zjedzona a nie zmarnowana to inna bajka. (pomijam tu tych co
zbierają do lodówki nawet nartniki)

S.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
Sylwek
2005-12-15 15:55:21 UTC
Post by Sylwek
S³awku a Ty du¿o okazów z³apa³e¶ w swoim ¿yciu?
Karp lustrzeñ > 10 kg, Szczupak 100 cm, okoñ 1.8 kg, sandacz 86 cm i sum
148 cm ale czy to okazy ? Choæ na dzisiejsze czasy :)
Post by Sylwek
Zgadzam siê z Tob± , ¿e szkoda zabijaæ du¿e ryby ale my¶lê , ¿e trzeba do
tego samemu doj¶æ.
Ano tak. Z wymienionych wcze¶niej tylko sum odzyska³ wolno¶æ (tegoroczny)
a szczup³ych nie biorê ju¿ od 3 lat
Post by Sylwek
[...]
A ju¿ my¶la³em , ¿e tak mocno potêpiasz wszystkich którzy zabieraj± ryby z
³owiska.
Mnie zda¿y³o siê zabraæ du¿a rybê z³owiska dwa razy, pierwszy i ostatni. Nie
powiem smaczna by³a ale wiêcej nie wezmê. Wyrzutów sumienia mia³em na
miesi±c.
--
Pozdr
Sylwek
janusz.s
2005-12-15 20:32:56 UTC
Post by Sławek Rybicki
Ciekaw jestem ilu z nas darowałoby życie jakiemukolwiek okazowi???.
Ilu darowałoby życie jakiejkolwiek rybie? Nie wielu takich znam :-(
Dwa lata temu na Czarnej Orawie facet z Krakowa(krakowskie numery
rejestracyjne - Kraków City) ciągnął płocie, jedna za drugą i ... za
siebie na glebę, potem pakował do reklamówek i do nowa zaczynał.
Przestał jak mu brakło reklamówek. Z pół bagażnika miał, pytam się po co
mu tak dużo ryby, kisi a może ma sklep rybny lub smażalnię?
eh
Janusz S.
Sylwek
2005-12-16 08:45:07 UTC
Znam jednego wedkarza ktory raczej ryb nie bierze, ale raz-dwa razy do roku
jedzie na typowe zniwa. £apie leszcze , p³ocie ile wolno i robi z tego
sloiki. Poprostu lubi rybe w ten sposob zrobiona. Jesli bys trafil na taki
dzien tez moglbys byc zdegustowany. Tyle ze bierze takie patelniowe wymiary
nie drob.
--
Pozdr
Sylwek
Janusz S.
Pener
2005-12-16 08:50:54 UTC
Panowi, przede wszystkim witam!
tak sie sk³ada ¿e uwazam sie za ³owcê takich okazów. Katanka potwierdzi.
Zreszt± jak koledzy chcecie to ka¿demu mogê wys³±æ kilka fotek. tylko
podajcie adresy mailowe - kiedys mo¿e uda mi sie zamie¶ciæ na stronie
netowej albo jak który¶ kolega by je zamie¶ci³ to by³bym wdziêczny.
I tu z kolega S³awkiem sie zgadzam w 100%. Ja owszem pierwszego takiego
karpia (12 kg) z³apa³em przypadkiem ale mia³em aparat i byli znajomi którzy
widzieli wszystko i mogli potwierdziæ. Owszem przy tym pierwszym karpiu
zdjêcie i fakt ¿e "kto¶" oprócz mnie to widzia³ i mo¿e potwierdziæ mia³
znaczenie. Karp co prawda dosyæ d³ugo by³ na powierzchni bo ciê¿ko sie by³o
mi z nim rozstaæ - wróci³ oczywi¶cie do wody. Ale od tamtej pory z³apa³em
takich karpi jeszcze mo¿e z 20 sztuk (takie do 18 kg) i w zasadzie coraz
mniej sie liczy³o a ju¿ obecnie wcale czy kto¶ to widzi, czy mam z nim
fotkê. Owszem fotkê lubie zrobiæ bo jestem gawêdziarzem (jak chyba ka¿dy
wêdkarz) i czasami jak co¶ opowiadam, jak±¶ przygodê to póŒniej jak kto¶
patrzy na mnie z przymru¿eniem oka to lubie takiemu niedowiarkowi pokazaæ
fotki i patrze jak szczêka opada. To mi³y widok. Ale, wracaj±c do tematu.
Fotki robie ju¿ obecnie tylko po to aby zim± czyszcz±c sprzêt popatrzeæ i
powspominac polowanie i sukces. to mnie nakrêca i pozwala w zimie "prze¿yæ".
Obecnie nigdy bym nie zabi³ ryby tylko dla fotki bo potrzebuje robic
zdjêcia. jak zabijam to dlatego ze chce zje¶æ.
Wiêkszo¶æ z tych z³apanych karpi nie wazy³em i nie mierzy³em (kilka tak, dla
potwierdzenia czy dobrze szacujê wagê) ma to drugorzêdne znaczenie.
jak nie mia³em podbieraka a raz sie tak zdarzy³o to odchacza³em karpia w
wodzie, to by³a frajda, ale sie skompa³em :-)
Czasem ciê¿ko jest zrobiæ ujêcie ale poniewa¿ mam cyfrówke wiêc robi kolega
10 ujêæ i zawsze jakies jest fajne.
Nigdy nie rozdajê ryb. Sam kiedy¶ przez pare lat nie rozumia³em wêdkarza
który wprowadzi³ mnie w prawie rozpacz (jak mia³emm z 10 lat czyli dawno
temu).
Otó¿ ³pa³em ko³o niego i z³apa³ kolejnego karpia. Mia³ ich ju¿ prawie limit
a chcia³ po³apaæ wiêc sie zastanawia co z nim zrobic. Obok siedz±cy wedkarz
mówi - "daj temu ma³emu obok niech sie cieszy ch³opak". I naprawdê sie
bardzo bym cieszy³, to by³aby najwiêksza ryba krór± bym przyniós³ do domu,
ale mama by sie cieszy³a. A on popatrzy³ na mnie, u¶miechn±³ sie i
powiedzia³ do tego obok faceta- "kiedy¶ sam takiego z³apie" i ku mojemu
zdziwieniu wpu¶ci³ karpiua do wody. Jak ja wtedy by³em smutny ¿e nie
dosta³em karpia od tego go¶cia. Ale teraz po latach dok³adnie go rozumiem. I
s±dzê ¿e post±pi³bym tak samo...
Robert "¯ywiec"
"Ci co umiej± - robi±, Ci co nie umiej± - ucz±"
Ciekaw jestem ilu z nas darowa³oby ¿ycie jakiemukolwiek okazowi???. Tylko
panowie (i panie) nie biæ siê przepychaj±c w kolejce. Nie pytam o
deklaracje. Zreszt± zastanówcie siê sami, - dlaczego zabijamy du¿e ryby???
1. Koniecznie chcemy zrobiæ fotkê dla potomno¶ci a tu jak na z³o¶æ brak
fotoaparatu. JeŒdzimy, szukamy a ryba....
2. Koniecznie chcemy potwora zmierzyæ i zwarzyæ. Oj bêdzie siê, czym
chwaliæ. Ale najbli¿sza waga jest w Gieesie 5 km dalej. Jedziemy a ryba...
3. Koniecznie chcemy wyj±æ rybê z wody a tu jak na z³o¶æ podbierak za ma³y
(albo zosta³ w domu). To w ³eb...
4. Za cholerê nie wiemy (a tak naprawdê boimy siê) jak schwyciæ rybsko do
ujêcia. To w ³eb.
Tak sobie my¶lê, ¿e du¿e ryby zabijamy, bo.... ³owimy je przypadkiem. Ot,
co¶ siê zaciê³o. Radocha, bo du¿e. Co z tego, ¿e ryby nie jem a je¿eli
nawet to parê deko. Kibice i megalomania dope³niaj± jej los. A potem jest
problem, - co zrobiæ z 5, 6 kg miêsa a co dopiero z 76 kg???. Najgorzej
jest na wakacyjnych wyjazdach. Brak lodówki rozgrzesza nas z rozdawnictwa
miêsa.
No i te nasze zdjêcia wydaj± siê teraz byæ ¶wiadectwem przypadku a ju¿ na
pewno nie potwierdzeniem ³owieckiej doskona³o¶ci.
Cz³owiek prymitywny szanowa³ przeciwnika (zwierzê czy cz³owieka) a
zabitemu stara³ siê oddawaæ cze¶æ. Wierzy³, ¿e zjedzenie takiego
przeciwnika doda mu si³y i odwagi. I nigdy nie zapomnia³ o przeb³aganiu
ducha zabitego. A to, co zabi³ zjada³ a nie marnowa³.
My gromadzimy fotki, ³by i p³etwy a kalorii i tak wiêkszo¶æ z nas ma w
nadmiarze. I zabijamy dalej. Po co skoro nie zjemy. Acha sorki zjedz±
jeszcze s±siedzi. Bo darmowe miêcho zawsze znajdzie amatorów.
Nienawidzê chwil, kiedy nad wod± podchodzi do mnie wêdkarz z siatk± kilku
¶niêtych ryb i pyta - weŒmie pan? bo ja i tak ich nie jem. A t± to zabiorê
pokazaæ ¿onie i dzieciakom.
Ciekaw jestem czy pochwali siê tak samo s±siadom swoim dzieckiem - O ten
ch³opak to mój najstarszy. Zrobi³em go przypadkiem.
Koniec koñców wiem jedno: Kto¶, kto ¶wiadomie chce z³owiæ gigantyczn± rybê
jest na to przygotowany. Ma odpowiedni sprzêt i wie, ¿e z³owi. Rybê
delikatnie zmierzy i zwa¿y a potem szybko wypu¶ci. To po prostu prawdziwy
³owca okazów. Reszta to farciarze.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
odziu
2005-12-16 10:29:27 UTC
Post by Pener
Panowi, przede wszystkim witam!
tak sie składa że uwazam sie za łowcę takich okazów. Katanka potwierdzi.
Zresztą jak koledzy chcecie to każdemu mogę wysłąć kilka fotek. tylko
podajcie adresy mailowe - kiedys może uda mi sie zamieścić na stronie
netowej albo jak któryś kolega by je zamieścił to byłbym wdzięczny.
Cześć !
A może byś spróbował je umieścic tutaj : http://www.mfoto.pl/ , albo
ewentualnie tutaj :
http://s59.yousendit.com/d.aspx?id=02ZVHPAPNIMCX1KHW4S44I26FY
a potem możesz dać linka na grupę. :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
odziu
2005-12-16 10:32:07 UTC
Post by odziu
Post by Pener
[...]
Przepraszam ale drugi link powinien być taki : http://www.yousendit.com/
tamten jest mój :-(
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Pener
2005-12-19 08:20:41 UTC
OK jest tutaj jeden z nich:
http://s6.yousendit.com/d.aspx?id=2F7QTGIZP6SYH0YXMDWT7MPY3Z
--
Post by Pener
[...]
Cze¶æ !
A mo¿e by¶ spróbowa³ je umie¶cic tutaj : http://www.mfoto.pl/ , albo
http://s59.yousendit.com/d.aspx?id=02ZVHPAPNIMCX1KHW4S44I26FY
a potem mo¿esz daæ linka na grupê. :-)
Przepraszam ale drugi link powinien byæ taki : http://www.yousendit.com/
tamten jest mój :-(
--
Piotr Ratyñski
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Katanka
2005-12-23 22:22:13 UTC
Post by Sławek Rybicki
Ciekaw jestem ilu z nas darowałoby życie jakiemukolwiek okazowi???.
Tylko panowie (i panie) nie bić się przepychając w kolejce. Nie pytam
o deklaracje. Zresztą zastanówcie się sami, - dlaczego zabijamy duże
U mnie najczęściej jest to brak aparatu nad wodą. Raczej BYŁ, ponieważ od
jakiegoś roku biorę już zawsze. Szkoda ryb :(

Powiem Wam, że w tym roku wziąłem tylko 2 karpie, 3 okonie, 10 płoci, 2
klenie :) Jeszcze 3 lata temu zabieranych ryb było znacznie więcej :)
--
Katanka
Wodom Cześć !
***@interia.pl
Wild_Thing
2005-12-15 17:15:24 UTC
Post by Przemek
W tamtym roku zlowilem pieknego karpika 14 kg. Zrobilem fotki dalem
buzi i do wody. Po tygodniu znowu go zlowilem. Bylem wtedy bardziej
szczesliwy niz za pierwszym razem.
otó¿ to! :) A przecie¿ móg³ skoñczyæ na patence :)
Ja w tym roku zaliczy³em m.in.amurka 105cm:

http://republika.pl/wild_thing2004/pages/DSC04676.htm

a potem przez pó³ sezonu obserwowa³em jak buszowa³ po moim,
³owisku i jedynie tr±ca³ w ¿y³ke :)
Wild_Thing ><>
Przemek
2005-12-15 18:02:09 UTC
Post by Wild_Thing
[...]
Piekny amurek. Ile mial? Na zdjeciach widac bardzo ladne lowisko. Moze w
przyszlym roku amurek troche urosnie i wiekszy pieknie odjedzie....
pozdrawiam
Przemek
Wild_Thing
2005-12-15 18:12:23 UTC
Post by Przemek
Piekny amurek. Ile mial?
w mojego posta wkrad³ siê b³±d:
dok³adnie 102cm i 12,70 (sprawdzi³em w notatniku :)
Post by Przemek
Na zdjeciach widac bardzo ladne lowisko.
staw 3ha, kapitalnie zaro¶niêty. Karp, lin, amur.
Post by Przemek
Moze w przyszlym roku amurek troche urosnie i wiekszy pieknie
odjedzie.... pozdrawiam
dok³adnie - to niewielka woda, wiêc szanse s± :)
Wild_Thing ><>
Astor
2005-12-15 18:32:15 UTC
Piekne foto :)
http://republika.pl/wild_thing2004/

Wild_Thing piekne rybki :) lecz to jaki link dalem niech inni zobacza. Super
:)
Astor
2005-12-15 18:35:25 UTC
z³y link dalem
juz jest ok
Astor
2005-12-15 18:36:54 UTC
wrrrrrrr tez nie dzioala ale jak ktos wejdzie na stronke to ten okon co
pieknie wyskoczyl z wody lecz jeszcze na wedce :)

ufffffff.....
Katanka
2005-12-23 22:14:33 UTC
Myśle, że to kwestia przełamania się, raz zwrócisz
wolność dużej rybie a potem z zażenowaniem
będziesz wspominał ..."jak mogłem kiedyś dać w łeb
takiemu pięknemu karpiowi"... czego Odziowi życze :)
Ja miałem tak z sandaczem :) Do teraz nie mogę zrozumieć, jak mu mogłem dać
w łeb. Taka piękna i majestatycznie wyglądająca ryba.
--
Katanka
Wodom Cześć !
***@interia.pl
detox
2005-12-14 19:23:29 UTC
Post by Andrzej NH
Rekordy swiata, i wogole rekordy w karpiach sa smieszne. przeciez to jest
tlusta hodowlana swinia
A wedkarstwo to barbarzynstwo !
Sorry nie moglem sie powstrzymac :).

Pozdr.
Przemek
2005-12-15 10:20:44 UTC
Post by Andrzej NH
Rekordy swiata, i wogole rekordy w karpiach sa smieszne. przeciez to jest
tlusta hodowlana swinia
Piszesz tak chyba z zazdrosci! Przeciez to piekny karp. Zeby takiego zlowic
nie wystarczy godzinka nad woda i kilogram zanety. Podziwiam tego lowce.
pozdrawiam
Przemek
Sławek Rybicki
2005-12-15 10:28:13 UTC
Zeby takiego zlowic nie wystarczy godzinka nad woda i kilogram zanety.
To prawda co nie zmienia faktu iż jest to chodowanie rekordu bo przecież za
rok będzie on więcej ważył
Podziwiam tego lowce.
I to Twoje święte prawo. Tak samo jak inni mają prawo miec na ten temat inne
zdanie. Dla przykładu - Od lat poluję na naprawdę wielką płoć. Miałem już
takie powyżej kilograma ale płoć powyżej 2 kg to musi być torpeda i dla mnie
będzie ona bardziej atrakcyjna niż 40 kg lustrzeń z Łazienek

S.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
Przemek
2005-12-15 10:59:02 UTC
Post by Przemek
Podziwiam tego lowce.
I to Twoje ¶wiête prawo. Tak samo jak inni maj± prawo miec na ten temat
inne
zdanie. Dla przyk³adu - Od lat polujê na naprawdê wielk± p³oæ. Mia³em ju¿
takie powy¿ej kilograma ale p³oæ powy¿ej 2 kg to musi byæ torpeda i dla
mnie
bêdzie ona bardziej atrakcyjna ni¿ 40 kg lustrzeñ z £azienek
Bede Tobie tak samo gratulowal jak zlowisz 2 kg plotke (bo to piekny okaz)
jak i lowcy 20 kg karpia (ale moze nie z £azienek).
pozdrawiam
Przemek
Sławek Rybicki
2005-12-15 11:04:38 UTC
:)

PS. A czemu nie z Łazienek ? :)

S.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
Wild_Thing
2005-12-15 17:15:15 UTC
[...]
S³awku ale takie p³ocie nie istniej± :) ¶cigasz fatamorganê!
Wild_Thing ><>
odziu
2005-12-15 20:28:10 UTC
Post by Sławek Rybicki
[...]
Sławku ale takie płocie nie istnieją :) ścigasz fatamorganę!
Taa... A jednak podobno istnieją. Rekord polski wynosi, jeżeli się nie
mylę 2,20 kg, a w moich starych książkach pisze, że płoć dochodzi do
2,50 kg. Nie napisali ch***ra tylko gdzie ta płoć dochodzi do takich
kilogramów.
Ciekawe jak taka wielgachna płoć wygląda. Jak złapałem 0,70
kilogramową, to dopiero w domu, po przeczytaniu dokładnego opisu w
atlasie i policzeniu łusek, upewniłem się, że to jednak jest płoć.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Wild_Thing
2005-12-15 20:29:42 UTC
Taa... A jednak podobno istniej±. Rekord polski wynosi, je¿eli siê nie
mylê 2,20 kg,
tylko wg wielu opinii ten rekord to lipa!
to nie p³oæ tylko piêkny jaŒ.
Wild_Thing ><>
odziu
2005-12-15 20:53:27 UTC
Post by Wild_Thing
tylko wg wielu opinii ten rekord to lipa!
to nie płoć tylko piękny jaź.
Taa... To możliwe, tylko co za pierdoły ten rekord zatwierdzały ?
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Wild_Thing
2005-12-15 21:02:00 UTC
Post by Wild_Thing
tylko wg wielu opinii ten rekord to lipa!
to nie p³oæ tylko piêkny jaŒ.
Taa... To mo¿liwe, tylko co za pierdo³y ten rekord zatwierdza³y ?
szpece z WW :)

Wêdkarski Šwiat mocno podwa¿a ten rekord.
I nie tylko ten - rekordowy kleñ to po analizie
fotografii wypisz wymaluj amur :) widzia³em t±
fotkê i ³owi±c jedne i drugie to amur jak nic.

By³ o tym artyku³ w WŠ, nie pamiêtam w którym numerze.
Wild_Thing ><>
Astor
2005-12-15 21:05:03 UTC
Prawda jest taka ze to jest piekny jaz (2.20) zlowiony w jeziorze Resko. Heh
nikt od lat 60 nie zlowil ploci wiekszej jak 1.5 kg Wiec jak bylo mozliwe ze
tylko jeden mutant byl w polsce?? Prawda jest ze ten rekord powinien byc
anulowany bo swiadkow nie bylo a zdjecie jakie bylo zrobione jest
czarnobiale i kiepskiej jakosci a to nie odzwierciedla ryby. To tak jak bym
zrobil fote leszczowi 2 kg i w kiepskiej jakosci wcisnal ze zlowilem kr±pia.
Pozdrawiam
tlen - odziu
Astor
2005-12-15 21:14:25 UTC
Niejednokrotnie widzialem morskie plocie lowione przez rybakow i maksymalnie
mialy do 1.5 kg. Zreszta sami rybacy mowili ze wieksze plocie nie sa. W
morzu na pewno sa sprzyjajace bardziej warunki na przyrost masy i dlugosci.
Wiec jak tu nagle w jeziorze Resko (jest to jezioro kolo DŒwirzyna - 12 km
na zachod od Kolobrzegu, ) gdzie woda jest pol na pol slodka i morska nagle
znalazla sie ploc 2.2 kg. To jest nieprawda ze to jest ploc gdyz fotka ktora
byla w jakiejs gazecie wedkarskiej (byc moze WŠ) jak kolega wyzej
zasugerowal , wskazuje na zupelnie inna rybe. Wedlug mnie ryba byla bardziej
podobna do jazia - bardzo duzego. Obecny rekord polski wynosi chyba 5.1 kg
http://www.pzw.pl/ryby/rekordy/jaz_5_1kg_polski
A tutaj jest artukol z WŠ o tej ze rybce wraz z fotka.
http://www.wedkarskiswiat.pl/1.php?show=5_2WS092005

Wszyscy w tym artykule twierdza ze to jaz 9wyczynowi wedkarze i ichtiolodzy)

Wiec nasuwa mi sie pytanie - dlaczego nie anulowac tego rekordu ???

Pozdrawiam
Astor
2005-12-15 21:18:22 UTC
A tutaj z tego samego artykulu jak z rekordowego na owe czasy klenia dzis
zrobil sie amur ;)
http://www.wedkarskiswiat.pl/1.php?show=5_3WS092005

Wogole poczytajcie sobie panowie caly artykul (sa 3 strony)
http://www.wedkarskiswiat.pl/1.php?show=5_1WS092005

Pozdrawiam
odziu
2005-12-15 21:25:21 UTC
Post by Astor
Wiec nasuwa mi sie pytanie - dlaczego nie anulowac tego rekordu ???
Taa... Myśle, że wszystkie rekordy powinny być zweryfikowane i te
nienależycie udokumentowane, sporne albo wątpliwe powinny być
anulowane, bo tak jak ten rekord płoci blokują faktycznym łowcą okazów
należne im laury.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
pawel ACE
2005-12-22 13:28:00 UTC
Post by Astor
Wiec nasuwa mi sie pytanie - dlaczego nie anulowac tego rekordu ???
Taa... My¶le, ¿e wszystkie rekordy powinny byæ zweryfikowane i te
nienale¿ycie udokumentowane, sporne albo w±tpliwe powinny byæ
anulowane, bo tak jak ten rekord p³oci blokuj± faktycznym ³owc± okazów
nale¿ne im laury.
nie wiem czy pamietacie ale byl sobie kiedys pan bodajze Podstawczuk i tak w
latach 70-80 tych w kazdych WW pierwsze miejsca w rubrykach okazow
zajmowally jego okazy, brzany, bolenie, sumy, karpie, lowil na Regalicy,
pewnie takie ryby tam byly...
byl lepszy agent z Wawy, ktory sam pod rzad 2 razy poprawial swoj rekord
suma (jakies 10 lat temu) na Wisle w okolicach Grochali (miedzy ujsciem
Narwi do Wisly i Bzury na lewym brzegu, ot troche glebokich takich sobie
glowek), co sie pozniej okazalo, trenowal szarpaka, byl zatrzymany przez PSR
i dopiero po artykule w WW okazalo sie jaki to ptaszek i specjalista od
sumow i duzych ryb, nawet z nim reportarze nad woda nagrywali...
pewnie ze musial miec wiedze bo nie wystarczy stanac gdziekolwiek na glowce
i rzucac szarpakiem i sie rekordy polski za dupe bedzie lowic, wiedzial
gdzie, umial rozpracowywac lowiska czy tez zimowiska a pozniej szrapal te
biedaki w celach zarobkowych...:-(

przypomina mi sie takie fajne lowisko na Wisle, przykosa i klika zwalonych
drzew na glebi, lowilem z tych drzew na pikera (poczatki tej metody,
wlasciwie sie uczylem) rekordowe krapie 0.7-0,9 kg (nawet je wtedy
zglaszalem) no i splawial sie tam sum, jego wielkosc zniechecala mnie do
jakichkolwiek prob zapolowania na niego (sprzet, umiejetnosci no i miejsce
nie nadajace sie do jakiegokolwiek holu), kolega probowal i skonczylo sie
niszczeniem sprzetu, ... po sezonie w styczniu lowilismy biala rybe w tym
miejscu (zima slaba byla), przyplyneli klusole z siatkami, 6 wstretnych
burakow, kazali nam spier....., ale w koncu po ocenieniu naszej znikomej
wartosci bojowej pozwolili laskawie na wyjecie wedek, przeczesali siecia
splawna (taka z krzyzem z desek na koncu spuszczana z pradem w miejscach bez
grubych zaczepow), za pierwszym razem mieli suma takiego 200-220 cm, za
drugim ciut mniejszego lub nawet nie ale zupelnie innej budowy (taki
bardziej tlusty), nastepne splyniecia przyniosly jeszcze sandacza takiego z
80 cm , zaproponowali nam kupno suma (teraz to by bylo mysle ze 200-300 zl),
zdziwili sie ze nie chcemy, zmeczyli sie zabijaniem ich okuta pojezdka,
zapakowali towar do lodzi i odplyneli....
"a mozna bylo by miec taki piekny rekord"

:-((((

pawel ACE
Roman Niewiarowski
2005-12-16 07:24:49 UTC
Post by Astor
Wiec nasuwa mi sie pytanie - dlaczego nie anulowac tego rekordu ???
WW w odpowiedzi na zarzut ze maja burdel w rekordach i kwalifikuja ryby do
innych gatunkow bronili sie stwierdzeniem ze czasy byly inne i gorsze
fotografie itd.
No i anulowanie rekordu potwierdziloby ze dupy a nie fachowcy kwalifikowali.

pozdr
newrom
--
XL600v Zebra wrobelkożerca i motorkerékpár
http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
Suche buty na motorze?? - BEZ SENSU!
Astor
2005-12-16 10:54:55 UTC
Jak maja "jaja" i za przeproszeniem "sa fachowcami" niech zanuluja. Juz
teraz niedzielny laik jest w stanie rozpoznac ryby z tych zdjec i nazwac je
poprawnie....

Pozdrawiam
Roman Niewiarowski
2005-12-16 11:11:00 UTC
Post by Astor
Jak maja "jaja" i za przeproszeniem "sa fachowcami" niech zanuluja.
Z tymi jajami to smiala teza ;)
Oni sie wola handryczyc z WS w sprawie nazwy rekordow.
pozdr
newrom
odziu
2005-12-15 21:16:20 UTC
Post by Astor
Prawda jest taka ze to jest piekny jaz (2.20) zlowiony w jeziorze Resko. Heh
nikt od lat 60 nie zlowil ploci wiekszej jak 1.5 kg Wiec jak bylo mozliwe ze
tylko jeden mutant byl w polsce??
Taa... Doszły mnie słuchy, że naprawdę duże płocie żyją na granicy
wody morskiej ze słodką. Ale ile one ważą ? Może koledzy z okolic
Szczecina się wypowiedzą, bo podobno tam bardzo duże płocie wchodzą do
rzek z zalewu Kamieńskiego i Szczecińskiego.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Astor
2005-12-15 21:41:51 UTC
/ciach/
Mo¿e koledzy z okolic
Szczecina siê wypowiedz±, bo podobno tam bardzo du¿e p³ocie wchodz± do
rzek z zalewu Kamieñskiego i Szczeciñskiego.

Wedkuje w rzekach jak i morzu (rowniez z brzegu) Zlowilem sporo pieknych
ploci z okolice Kamienia Pom. (rzeka Šwiniec) i nigdy nie zlowilem ploci
wiekszej jak 1.2 kg. Rowniez nikt ze znanych mi wypadkow nie zlowil ploci na
Kamieniu wiekszej od 1.3 - 1.5 kg.

Jak ploc dobrze zeruje nalowic 10-20 kg na osobe nie jest problemem. (wiem
po sobie) Mialem juz nie raz okazje tak polowic obficie. Oczywiscie nie
ziolem tej masy ryb. Wybralem 30 najwiekszych a reszte wypuscilem. Frajda
bylo podniesc taka ciezka siatke ;) Lesz oczy wedkarzy - miesiarzy - mnie
zjadaly. "Panie po co zes ku****wa to wypusil. Bym wzial i sasiadom
porozdawal...." - to niektore wypowiedzi. Eh kto zrozumie rasowego
miesiarza..... ktoremu okonek 10 cm to jak najwiekszy rarytas.....

Pozdarwiam

P.S. A uznaje sie Kamien pom (rzeke Šwiniec) za jedno z najwiekszych tarlisk
ploci w zlewni morza Baltyckiego
odziu
2005-12-15 23:05:08 UTC
Post by Astor
Wedkuje w rzekach jak i morzu (rowniez z brzegu) Zlowilem sporo pieknych
ploci z okolice Kamienia Pom. (rzeka Świniec) i nigdy nie zlowilem ploci
wiekszej jak 1.2 kg. Rowniez nikt ze znanych mi wypadkow nie zlowil ploci na
Kamieniu wiekszej od 1.3 - 1.5 kg.
No i wszystko na ten temat. Według mojej wiedzy to właśnie w tych
stronach można złapać największe płocie.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
pawel ACE
2005-12-22 13:09:44 UTC
]
Post by Astor
[...]
wtedy nalezalo do zgloszenia rekordu jeszcze przeslac luske pobrana z
dokladnego miejsca danej zlowionej ryby, wtedy mysle ze np. ichtiolog by sie
nie pomylil

chyba ze to bylo na zasadzie - musimy miec wiekszy rekord niz sasiedzi z zza
zelaznej kurtyny albo Duzy Brat:-)

pawel ACE
pawel ACE
2005-12-22 13:06:43 UTC
Post by Wild_Thing
[...]
istnieja, moge podac miejsce...

pawel ACE
Roman Niewiarowski
2005-12-22 13:14:09 UTC
Post by pawel ACE
istnieja, moge podac miejsce...
slucham :-)

pozdr
newrom
PS. zanim podasz lokalizacje wez pod uwage ze ploc jest u mnie w domu
uwazana za najmaczniejsza rybe! ;)
pawel ACE
2005-12-23 10:19:39 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Post by pawel ACE
[...]
w poludniowo zachodniej czesci Niemiec, male miasteczko obok Frankfurtu,
strumien splywajacy z gor, przeplywa przez to miasteczko, przed nim jest
zalew nie do onca napelniony woda w ktorym ryb sporych jest zatrzesienie
(spore karpie pod wierzchem, piekne plocie, pstragi - nikt tam nie lowi,
chodzi sie na spacery i tyle), pozniej strumien przeplywa przez miasteczko,
i przy glownym deptaku jest kilka maluch podpietrzen kamieniami, za nimi sa
male gleboczki a w nich bardzo duze pstrai potokowe i te wielkie plocie
wlasnie (nie jazie), o dziwo pstragi okazaly sie mniej ostrozne i nauczylem
je zbierac chlen nawet z kamieni lezacych kilkanascie centymetrow od wody
(normalnie do tak rzuconego chleba duzy pstrag wysuwa sie z wody cos a la
lososie idace po plyciznach na tarlo, fintanna wody, bicie ogonem o
kamienie, bierze chleb i spowrotem do wody) plocie okazaly sie bardziej
bojazliwe i braly pokarm znoszony pradem i czasem byly szybsze od pstragow i
kaczek.....
a na strumieniu powyzej w kazdym doleczku i na prostce pstragi tyle ze
nieduze takie do 40-50 cm z przewaga takich 30-35 cm....

jakies 7 lat temu mialem maly wypadek motocyklowy w gorach we Wloszech,
musialem obmyc resztki krwi z dloni i twarzy wiec zsedlem do plynacego dolem
strumienia i...... jak w Duscovery, ogromne pstragi w kazdym dolku,
stratowaly nawet do patyczka rzuconego na powierzchnie wody,, ech gdyby tak
kiedys u nas, a strumien byl szeroki na 2-3 metry, dolki na 1-1,5 i takie
piekne sztki... u nas poszlyby od razu na stol:-(

szkoda tej pazernosci, mielibysmy piekne lowienie

pawel ACE
Roman Niewiarowski
2005-12-23 10:30:17 UTC
Post by pawel ACE
w poludniowo zachodniej czesci Niemiec, male miasteczko obok Frankfurtu,
Hehe, nawet gdybym kiedys mial tam okazje lowic to i tak rybki by wracaly do
wody.
Post by pawel ACE
a na strumieniu powyzej w kazdym doleczku i na prostce pstragi tyle ze
nieduze takie do 40-50 cm z przewaga takich 30-35 cm....
ehh, znam taka rzeczke ale pstragi wystepuja w niej duuuzo mniejsze.
Niestety obnizenie wymiaru ochronnego do 25cm w wodach poludniowej Polski
spowodowalo drastyczny spadek polawianych ryb. A po co komu taki podrostek,
nie mam pojecia.
Post by pawel ACE
stratowaly nawet do patyczka rzuconego na powierzchnie wody,, ech gdyby tak
kiedys u nas, a strumien byl szeroki na 2-3 metry, dolki na 1-1,5 i takie
piekne sztki... u nas poszlyby od razu na stol:-(
Prawde powiedziawszy sam bym sie pewnie nie oparl pokusie zjedzenia pstraga
prosto ze strumienia.

pozdr
newrom
Sławek Rybicki
2005-12-23 10:45:08 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Prawde powiedziawszy sam bym sie pewnie nie oparl pokusie zjedzenia
pstraga prosto ze strumienia.
Kiedyś na Discovery oglądałem jakiś film o Australii. Dwaj bracia wsiedli w
LandRovera i pojechali gdzieś w busz na ryby, Okolica była ciut europejska,
strumień o szerokości 3 m, głazy i bystrza. Chwilę połowili i wyciagneli po
pstrągu (ok. 1 kg każdy). Potem je upiekli nad ogniskiem nacierając
nadbrzeżnymi ziołami. Ponieważ zapadła już noc ustawili pod zrujnowaną wiatą
(dla owiec) starą skrzynkę, przykryli ją białym obrusem a na stole postawili
dwa białe talerze i dwa kryształowe kielszki do wina. Na środku jeszcze w
starej butelce ustawili świeczkę. Płomień oświetlał tylko zaimprowizowany
stół i dwie postacie w szortach a nad głową................................
milion gwiazd

S.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
BPawel
2005-12-30 00:58:18 UTC
Kiedy¶ na Discovery ogl±da³em jaki¶ film o Australii. Dwaj bracia wsiedli
w LandRovera i pojechali gdzie¶ w busz na ryby, [...] wyciagneli po
pstr±gu (ok. 1 kg ka¿dy). [...] ustawili pod zrujnowan± wiat± (dla owiec)
star± skrzynkê, przykryli j± bia³ym obrusem a na stole postawili dwa bia³e
talerze i dwa kryszta³owe kielszki do wina. Na ¶rodku jeszcze w starej
butelce ustawili ¶wieczkê. [...]
milion gwiazd
Widzia³em kiedy¶ nad rzek± cz³owieka z wêdk±. Z³owi³ na ¿ywca szczupaka.
25-30cm. My¶l±c, ¿e tego nie zauwa¿ê, cisn±³ go w krzaki. Potem pewnie kaza³
go kobiecie oskrobaæ i usma¿yæ. Czy oblizuj±c brudne palce kl±³ na wszystko,
co pokazywali w dzienniku telewizyjnym? Nie wiem.

Pozdrawiam.
Pawe³

Sławek Rybicki
2005-12-22 13:10:11 UTC
Post by pawel ACE
istnieja, moge podac miejsce...
Nigdy, przenigdy nie podawaj dobrych łowisk.

Od ostrzału nieprzyjaciela celniejszy jest tylko ostrzał własnej
artylerii.

Mając takich przyjaciół, nie potrzebujemy już wrogów. Winston
Churchill (1874 - 1965)

Niech mnie bogowie strzegą od przyjaciół. Z nieprzyjaciółmi sam sobie
dam radę. Antygon III Doson (263 - 221 p.n.e.)

Przyjaciel to ktoś, z kim można pomilczeć o wszystkim. Własne

Kawał czasu temu dotarło do mnie, że przyjacielskie spotkania i ryby
to pewne nieporozumienie. Albo jedno albo drugie, bo razem nijak się nie
dają pogodzić. Moje wyprawy z przyjaciółmi prawie zawsze kończyły porażką.
Szczęśliwie od kilku lat preferuję spinning, który z racji mobilności
wyklucza zbyt daleką fraternizację. Ot, jedziemy razem, ale każdy idzie
potem w swoją stronę i spotykamy się dopiero o wcześniej ustalonej porze.

Nim jednak doszedłem do tej konstatacji trochę wody w Wiśle upłynęło.
Do dziś mam ślady po haczyku, który zamiast w wodzie wylądował w moim uchu -
no cóż kolega był początkujący. Żyletka i odrobina samozaparcia pozwoliły mi
dokończyć wędkowanie i nawet bez szycia się obeszło. Nie był to jego ostatni
występ. Rok później popłynęliśmy na pracowicie nęcone przeze mnie "oczko".
Już na miejscu (dopłynąłem tam jak Indianin na ścieżce wojennej)
nieopatrznie kazałem mu rzucić kotwicę rufową. Potraktował to dosłownie i
chyba nie muszę wyliczać wszystkich epitetów, którymi go w myśli
poczęstowałem. To były oczywiste skrajności, ale przypadków przegapienia
brania lub "niedźwiedziej przysługi" podczas wędkowania każdy z nas ma
pewnie "od groma".

Mam kilku kolegów "po kiju", z którymi jeździmy czasem razem na ryby
jednak, kiedy chcę naprawdę wypocząć i połowić jadę sam bądź tylko z jednym
z nich. Pozostali, (choć to naprawdę równe chłopaki) mają jedną wadę - nie
umieją milczeć. Prędzej czy później zaczynamy gadać, popijać piwko i w końcu
wyprawa na ryby staje się spotkaniem towarzyskim, w którym ryby są tylko
pretekstem a nie celem. Tylko z jednym z nich mogę "pomilczeć o wszystkim".

Jest jednak grzech wędkarskiej przyjaźni, który kwalifikuje się do
grzechów najcięższych omal śmiertelnych. Ot, kolega zabiera nas na swoją
miejscówkę. Jest pusta, cicha i... rybna. Do czasu. Do czasu aż my
zabierzemy tam innego kolegę, on później swojego i... poszło... Któregoś
dnia zamiast cichej miejscówki znajdujemy prawdziwy deptak i kupy śmieci.
Oczywiście mógł się trafić przypadkowy pseudowędkarz. Mógł, ale bardziej
prawdopodobne jest, że to przyjaciele, naszych przyjaciół zrujnowali ten
kawałek wędkarskiego raju.

Znam kilka takich miejsc i znam też kilka, które do dziś są oazą
spokoju. Czemu? Ano, dlatego że tylko ja i mój kolega je znamy. Obaj
milczymy jak zaklęci, bo są rzeczy, o których się nie mówi. Zresztą, o czym
tu mówić? W takich miejscach wypada tylko milczeć.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
odziu
2005-12-22 22:48:37 UTC
Post by Sławek Rybicki
[...]
Taa... Ciekawe zestawienie ... Warte przemyślenia.
Post by Sławek Rybicki
[...]
No może to nie jest nieporozumienie. Dla mnie to są dwie różne formy
wypoczynku.
1. Jak chcę wypocząć psychicznie, od tego "wyścigu szczurów" jakim
jest życie, to jadę na ryby sam i dopiero wtedy mogę osiągnąć pełen
kontakt z przyrodą, a to jest w/g mnie podstawowy warunek osiągnięcia
sukcesu wędkarskiego.
2. Przyjacielskie spotkania "na rybach" uważam za bardzo potrzebne.
Dla osiągnięcia pełni zadowolenia z sukcesu ważne też jest, żeby ktoś
ten sukces ocenił. To właśnie można osiągnąć siędząc przy ognisku i
odpowiednim trunku (jakim nie powiem, bo ustawa antyalkoholowa ;-) ).
Chwalenie się np. żonie to żadna atrakcja, ale kolegom po kiju to już
tak. Warto też podzielić się swoimi doświadczeniami i posłuchać o
doświadczeniach innych. Trudno wymagać jeszcze, żeby do tego trafiła
się jakaś "porządna" ryba (najczęściej z powodu napoju), ale jakby co
to bardzo chętnie. :-)
Post by Sławek Rybicki
[...]
Ten grzech, nie dotyczy tylko wędkarskiej przyjaźni. Jak coś jast
atrakcyjne, to wystarczy o tym powiedzieć koledze i wiadomo, koniec
atrakcji.Oprócz miejscówek, pozbyłem się w ten sposób kilku miejsc na
grzyby, parę cichych i bezludnych "plaż" nad jeziorami, miałem też
miejsce na jeżyny, które przywoziłem do domu w wiadrach itd. itp.
Ale, że jestem gaduła, to ten grzech stale popełniam, a rozgrzeszenia
nie ma gdzie dostać ech...
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
pawel ACE
2005-12-23 10:10:33 UTC
Kawa³ czasu temu dotar³o do mnie, ¿e przyjacielskie spotkania i ryby
to pewne nieporozumienie. Albo jedno albo drugie, bo razem nijak siê nie
daj± pogodziæ. Moje wyprawy z przyjació³mi prawie zawsze koñczy³y pora¿k±.
Szczê¶liwie od kilku lat preferujê spinning, który z racji mobilno¶ci
wyklucza zbyt dalek± fraternizacjê. Ot, jedziemy razem, ale ka¿dy idzie
potem w swoj± stronê i spotykamy siê dopiero o wcze¶niej ustalonej porze.
Nim jednak doszed³em do tej konstatacji trochê wody w Wi¶le
up³ynê³o.
Do dzi¶ mam ¶lady po haczyku, który zamiast w wodzie wyl±dowa³ w moim
uchu -
no có¿ kolega by³ pocz±tkuj±cy. ¯yletka i odrobina samozaparcia pozwoli³y
mi
dokoñczyæ wêdkowanie i nawet bez szycia siê obesz³o. Nie by³ to jego
ostatni
wystêp. Rok póŒniej pop³ynêli¶my na pracowicie nêcone przeze mnie "oczko".
Ju¿ na miejscu (dop³yn±³em tam jak Indianin na ¶cie¿ce wojennej)
nieopatrznie kaza³em mu rzuciæ kotwicê rufow±. Potraktowa³ to dos³ownie i
chyba nie muszê wyliczaæ wszystkich epitetów, którymi go w my¶li
poczêstowa³em. To by³y oczywiste skrajno¶ci, ale przypadków przegapienia
brania lub "niedŒwiedziej przys³ugi" podczas wêdkowania ka¿dy z nas ma
pewnie "od groma".
Mam kilku kolegów "po kiju", z którymi jeŒdzimy czasem razem na ryby
jednak, kiedy chcê naprawdê wypocz±æ i po³owiæ jadê sam b±dŒ tylko z
jednym
z nich. Pozostali, (choæ to naprawdê równe ch³opaki) maj± jedn± wadê - nie
umiej± milczeæ. Prêdzej czy póŒniej zaczynamy gadaæ, popijaæ piwko i w
koñcu
wyprawa na ryby staje siê spotkaniem towarzyskim, w którym ryby s± tylko
pretekstem a nie celem. Tylko z jednym z nich mogê "pomilczeæ o
wszystkim".
Jest jednak grzech wêdkarskiej przyjaŒni, który kwalifikuje siê do
grzechów najciê¿szych omal ¶miertelnych. Ot, kolega zabiera nas na swoj±
miejscówkê. Jest pusta, cicha i... rybna. Do czasu. Do czasu a¿ my
zabierzemy tam innego kolegê, on póŒniej swojego i... posz³o... Którego¶
dnia zamiast cichej miejscówki znajdujemy prawdziwy deptak i kupy ¶mieci.
Oczywi¶cie móg³ siê trafiæ przypadkowy pseudowêdkarz. Móg³, ale bardziej
prawdopodobne jest, ¿e to przyjaciele, naszych przyjació³ zrujnowali ten
kawa³ek wêdkarskiego raju.
Znam kilka takich miejsc i znam te¿ kilka, które do dzi¶ s± oaz±
spokoju. Czemu? Ano, dlatego ¿e tylko ja i mój kolega je znamy. Obaj
milczymy jak zaklêci, bo s± rzeczy, o których siê nie mówi. Zreszt±, o
czym
tu mówiæ? W takich miejscach wypada tylko milczeæ.
Slawku, spokojnie, to nie w Polsce, dlatego tak napisalem, nawet nie wiem
czy wolno by tam wedke zarzucic bo sie nie pytalem, karmilem te wielkie
plocie (mialy po okolo 45-55 cm wiec waga mogla dochodzic albo i przekraczac
2 kg) kawalkami bulek i chleba, sera topionego......

maly strumien z kilkoma progami w miescie u naszych zachodnich sasiadow, i
pod tymi progami siedza wielkie pstragi i wlasnie takie ogromne plocie,
chyba nie moglbym ich lowic, bo sie do nich przyzwyczailem:-)

co do kolegow, no coz od 2-3 lat jezdze tylko z ojcem i ojczymem, koledzy
zawsze puszczali farbe, a teraz jak widze goscia na moim wyprobowanym
lowisku , ktory przy moim niefarcie mimo zachowania srodkow ostrozniwsci
widzial jakas ladna rybe i wyciaga komorasa i zaczyna nadawac jakims kumplom
gdzie jest i jakie ryby tu lowia to mi podpaski opadaja:-((

pawel ACE
Lukasz Stawicki
2005-12-22 13:17:23 UTC
Post by pawel ACE
Post by Sławek Rybicki
[...]
Jak powiesz glosno to boje sie ze zaraz tam masa gumofilcow z pradem
podjedzie :( Ale tez chcialbym wiedziec.
--
[ Lukasz Stawicki
[ torunczyk na permanentnej emigracji
[ Zestaw hobbystyczny = podroze + fotografia + kolej + wedkarstwo
Katanka
2005-12-22 14:30:38 UTC
Post by pawel ACE
Post by Wild_Thing
[...]
Mój Dziadzio z³owi³ p³oæ 2kg w kanale Gliwickim (odcinku Kêdzierzyñskiego).
Mówi³, ¿e wygl±da³a tak zielono, jakby by³a poro¶nieta glonami :)
Ja najwiêksz± widzia³em na 46cm, ale nie wiem ile wa¿y³a (w Miêdzybrodzkim
na grunt facet wyci±gn±³).

Katanka
g***@tlen.pl
2005-12-14 12:58:35 UTC
gratulacje dla łowcy, ale (zwłaszcza patrząc na tego tucznika) dalej jestem za ustanawianiem rekordów względem długości a nie wagi. tem sam karp złowiony na wiosnę będzie miał już mniejszą wagę...

Został ustanowiony nowy rekord swiata! Zobaczcie jaki piekny karpik. Ja tez
Roman Niewiarowski
2005-12-14 14:40:36 UTC
Post by g***@tlen.pl
gratulacje dla łowcy, ale (zwłaszcza patrząc na tego tucznika)
dalej jestem za ustanawianiem rekordów względem długości a nie wagi.
tem sam karp złowiony na wiosnę będzie miał już mniejszą wagę...
Ja tez jestem zwolennikiem rekordow w dlugosci rybek.
Ryba duza, ale jakas taka.. hodowlana :-(
btw podobno w Delcie Dunaju plywaja 'niewyciagalne' karpie i sumy :-)

pozdr
newrom
Katanka
2005-12-21 23:48:08 UTC
Post by g***@tlen.pl
gratulacje dla łowcy, ale (zwłaszcza patrząc na tego tucznika) dalej
jestem za ustanawianiem rekordów względem długości a nie wagi. tem
sam karp złowiony na wiosnę będzie miał już mniejszą wagę...
Popieram. To co zrobił Wędkarski Świat jest godne pochwały, a nawet znacznie
więcej :)
Jestem dla nich pełen uznania :)
--
Katanka
Wodom Cześć !
***@interia.pl
odziu
2005-12-15 08:01:48 UTC
[...]
Karp, oprócz sazana, jest wytworem ludzkiej chodowli tak jak świnia.
Dlaczego myśliwi nie wypuszczają świń do lasu, a po ich zdziczeniu nie
robią na nie polowań? Dlaczego wędkarze robią tak z karpiem ? I na
dodatek zawody - kto złapie tłuściejszą świnię. Moim zdaniem karp jest
znakomity na patelni i nic pozatym.

PS. Nie piszę tego po to, żeby "karpiarze" wymyślali mi od
niepełnosprawnych umysłowo, tylko chcę poznać jakie mają zdanie na ten
temat inni. :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Roman Niewiarowski
2005-12-15 08:14:02 UTC
Post by odziu
Karp, oprócz sazana, jest wytworem ludzkiej chodowli tak jak świnia.
Dlaczego myśliwi nie wypuszczają świń do lasu, a po ich zdziczeniu nie
robią na nie polowań? Dlaczego wędkarze robią tak z karpiem ?
Dla zabawy, to ze ryba ma cechy dobre w hodowli nie oznacza ze bedzie latwa
do zlowienia jesli bedzie zyla w zbiorniku naturalnym
W przypadku ryb zmiany w ramach hodowli dotyczyly przedewszystkim szybkosci
wzrostu i ilosci mieska (pomijam Koi i inne ozdobne).
No i to ze karp wyglada jak spasiony wieprzek, wydaje mi sie w duzej mierze
zasluga.. karpiarzy :) Czytam czasami ile kg wysokoenergetycznej zanety
(pellet, kulki, karma dla psa/pstraga/kota/karpia) wsypuja na jedno
posiedzenie to co sie dziwic ? Dwie setki wedkarzy w sezonie i ryby moga
zrec same kulki a nadmiar sprzedawac kleniom w sasiedniej rzece ;)
Post by odziu
I na dodatek zawody - kto złapie tłuściejszą świnię.
Ehh, takich okazow nigdy nie lowilem, ale 2-3kg karp na zylce 0,18 to
niesamowita sprawa :))))))
Post by odziu
Moim zdaniem karp jest znakomity na patelni i nic pozatym.
Karp w Karpaty! Zrobic miejsce dla lina!! ;)

pozdr
newrom
odziu
2005-12-15 08:25:46 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Karp w Karpaty! Zrobic miejsce dla lina!! ;)
Taa... Co do lina to się zgadzam, ale karp zaraz w Karpaty!
Dla mnie lin to jak dziczyzna, a karp jak schabowy. Jedno wyśmienite a
drugie nadzwyczaj smaczne. Spróbuj kiedyś naprawdę dużego karpia.
Filety tłuściutkie, mniam, a ości grubości palca, aż miło się obgryza.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Roman Niewiarowski
2005-12-15 09:25:02 UTC
Post by odziu
Taa... Co do lina to się zgadzam, ale karp zaraz w Karpaty!
Moze byc i zaraz! :-)
Post by odziu
Jedno wyśmienite a drugie nadzwyczaj smaczne.
Smaczny to jest wedzony wegorz, lin jest niczego sobie. Ale karp to tylko na
rosolek :P
Post by odziu
Spróbuj kiedyś naprawdę dużego karpia.
Filety tłuściutkie, mniam, a ości grubości palca, aż miło się obgryza.
Jesli juz mam jest rybe, w dodatku karpia to wole mniejsze sztuki. Mieso ma
mniej galaretowate :)
Moze gdybym zlowil kiedys duzego sazana to moje podejscie do karpia by sie
zmienilo :>

pozdr
newrom
odziu
2005-12-15 09:39:39 UTC
Post by Roman Niewiarowski
[...]
Z gustami się nie dyskutuje. ;-) A sazan to też dziczyzna.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Sławek Rybicki
2005-12-15 09:38:01 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Moze gdybym zlowil kiedys duzego sazana to moje podejscie do karpia by sie
zmienilo :>
Karpiarz ze mnie dupowaty jednak kiedyś parę złowiłem. Największy był
lustrzeń z jez. Dziekanowskiego (prawie 11 kg). Od razu powiem, że ryby
lubię ino tzreba je odpowiednio przygotować. Tak jak moja śp. babcia robiła
karpia to ... ech... po królewsku (na słodko) czy na niebiesko to była
bajka. Jednka nigdy nie brała ryby większej niż 1.5 kg. Tego lustrzenia
próbowałem zjeść ale się nie dało. Ot, był zbyt galeretowaty. Miałem za to
przyjemność złowić i zeżreć dzikiego sazana 5 kg. Przyjemnosć z łowienia
dzika bo to prawdziwy mocarz i waleczny przeciwnik. Jedzenie też było super
bo sazan to jeden wielki mięsień. Ciągniecie lustrzenia przypominało
przeciaganie liny z workiem na końcu. Takie bydlę o wadze 30 i parę kilo to
worek cementu i kunszt trzeba mieć wędkarski (nie wspominając o sprzęcie) by
je wyjąć ale w przyjemność mocno wątpię. Zresztą karpiarstwo (pzrepraszam
tych co to lubią ale to TYLKO moje zdanie) na dzień dzisiejszy jest jak
wizyta w burdelu. Towar zużyty (wielokrotnie łowiony) i brak mu świerzości.
Do tego przekarmione ryby bardziej przypominają hodowlę tuczników niż
wędkarstwo.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
odziu
2005-12-15 09:49:13 UTC
Miałem za to przyjemność złowić i zeżreć dzikiego sazana 5 kg.
Przyjemnosć z łowienia dzika bo to prawdziwy mocarz i waleczny
przeciwnik. Jedzenie też było super bo sazan to jeden wielki mięsień.
Pisząc, że sazan to też dziczyzna, właśnie to miałem na myśli.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
odziu
2005-12-15 08:34:15 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Dla zabawy, to ze ryba ma cechy dobre w hodowli nie oznacza ze bedzie latwa
do zlowienia jesli bedzie zyla w zbiorniku naturalnym
Acha i zapomniałem dodać, że zdziczała świnia też nie jest łatwa do
upolowania. Podabno świnie to bardzo inteligentne stworzenia. :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Przemek
2005-12-15 10:17:28 UTC
Post by Przemek
[...]

Karp, oprócz sazana, jest wytworem ludzkiej chodowli tak jak ¶winia.
Dlaczego my¶liwi nie wypuszczaj± ¶wiñ do lasu, a po ich zdziczeniu nie
robi± na nie polowañ? Dlaczego wêdkarze robi± tak z karpiem ? I na
dodatek zawody - kto z³apie t³u¶ciejsz± ¶winiê. Moim zdaniem karp jest
znakomity na patelni i nic pozatym.

PS. Nie piszê tego po to, ¿eby "karpiarze" wymy¶lali mi od
niepe³nosprawnych umys³owo, tylko chcê poznaæ jakie maj± zdanie na ten
temat inni. :-)

Pozostawie to bez komentarza. Nie bede polemizowal z Toba. Mam nadzieje ze
wiekszosc wedkarzy wie dlaczego.
Pozdrawiam
Przemek
odziu
2005-12-15 19:48:25 UTC
Post by Przemek
Pozostawie to bez komentarza. Nie bede polemizowal z Toba. Mam nadzieje ze
wiekszosc wedkarzy wie dlaczego.
Taa... A szkoda :-( , bo mi nie chodzi o polemikę (każdy ma prawo do
swojego zdania), chciałem tylko poznać co na ten temat sądzą inni
wędkarze.Może dlatego, że sam karpi nie łowię i nie wiem jak to
wygląda. Dobrze chociaż, że dużo dowiedziałem się z postów powyżej.
Post by Przemek
Pozdrawiam
Przemek
Również pozdrawiam :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Katanka
2005-12-23 22:16:31 UTC
Post by odziu
[...]
Ja mam niemal identyczne :)
--
Katanka
Wodom Cześć !
***@interia.pl
piotrt
2005-12-15 09:03:53 UTC
Post by Przemek
Zosta³ ustanowiony nowy rekord swiata! Zobaczcie jaki piekny karpik. Ja tez
takiego chce!!!
Ja tez sie pisze na takiego "kubusia", swoja drog± ciekawy rok to juz trzeci
raz ( z tego co pamietam ) pobijany jest rekord swiata.
Byba
2005-12-16 10:17:25 UTC
Tu masz parę fotek innych rekordów (większość jakoś bardziej
przypomina tucznika)
http://members.chello.nl/tmarapengopie/wereldrecord.htm
Sławek Rybicki
2005-12-16 15:57:26 UTC
A tu parę fotek z prosiaczkami
http://members.chello.nl/tmarapengopie/wereldrecord.htm. Jak dla mnie część
to tuczniki a nie ryby (ale to tylko moje zdanie)

S.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
odziu
2005-12-16 16:43:50 UTC
Post by Sławek Rybicki
A tu parę fotek z prosiaczkami
http://members.chello.nl/tmarapengopie/wereldrecord.htm. Jak dla mnie
część to tuczniki a nie ryby (ale to tylko moje zdanie)
Taa... Ale jest też parę fotek ze "świńtuszkami" wogóle nie
utuczonymi. ;-) To też nie ryby (ale to tylko moje zdanie). :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu

[...]