REKORD ŚWIATA KARPIA - 37,8kg !!!
Przemek
2005-12-14 12:53:24 UTC
Witam
Zosta³ ustanowiony nowy rekord swiata! Zobaczcie jaki piekny karpik. Ja tez
takiego chce!!!
http://www.carp.adn.pl/?x7l5lxh3xpl5h+h3+ll5h+h3l6l3xpxxx3x++l333xk+xpl3xcx5llxlxlx5x+xlx5xlxhl+xlx6xxxcllxxxhx5xcx6xhx6lkxkxxl5x5xyx+
pozdrawiam
Przemek
Przemek
Przemek
Andrzej NH
2005-12-14 13:00:10 UTC
Post by Przemek
[...]

Rekordy swiata, i wogole rekordy w karpiach sa smieszne. przeciez to jest
tlusta hodowlana swinia
g***@tlen.pl
2005-12-14 12:58:35 UTC
gratulacje dla łowcy, ale (zwłaszcza patrząc na tego tucznika) dalej jestem za ustanawianiem rekordów względem długości a nie wagi. tem sam karp złowiony na wiosnę będzie miał już mniejszą wagę...

2005-12-14 14:40:36 UTC
Post by g***@tlen.pl
gratulacje dla łowcy, ale (zwłaszcza patrząc na tego tucznika)
dalej jestem za ustanawianiem rekordów względem długości a nie wagi.
tem sam karp złowiony na wiosnę będzie miał już mniejszą wagę...
Ja tez jestem zwolennikiem rekordow w dlugosci rybek.
Ryba duza, ale jakas taka.. hodowlana :-(
btw podobno w Delcie Dunaju plywaja 'niewyciagalne' karpie i sumy :-)

pozdr
newrom
--
XL600v Zebra wrobelkożerca i motorkerékpár
http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
Suche buty na motorze?? - BEZ SENSU!
odziu
2005-12-14 17:58:58 UTC
Post by Andrzej NH
Rekordy swiata, i wogole rekordy w karpiach sa smieszne. przeciez to jest
tlusta hodowlana swinia
Taa... Jestem tego samego zdania. Wygląda to mniejwięcej tak, jakby
myśliwy zastrzelił tłustą krowę zamiast wysmukłego jelenia.
Ale karpik piękny i napewno niełatwo go było wyciągnąć. A wyobraźcie
sobie jak wyglądałby no ok. trzydziestu patelniach. :-) Miałem kiedyś
karpia 8 kg , dwie rodziny najadły się nim do syta i jeszcze zostało
na drugi dzień.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
detox
2005-12-14 19:14:14 UTC
Post by Andrzej NH
Rekordy swiata, i wogole rekordy w karpiach sa smieszne. przeciez to jest
tlusta hodowlana swinia
A wedkarstwo to barbarzynstwo !
Sorry nie moglem sie powstrzymac :).

Pozdr.
Janusz S.
2005-12-14 20:37:06 UTC
Post by odziu
Post by Andrzej NH
[...]
A czy coś takiego da się w ogóle zjeść?
--
Pozdrowienia
Janusz S.
Wild_Thing
2005-12-14 22:35:28 UTC
A czy co¶ takiego da siê w ogóle zje¶æ?
hyhy mo¿e i siê da, ale zapewniam Ciê, ¿e pomijaj±c
ju¿ wszystkie inne aspekty a pozostaj±c jedynie
przy "warto¶ciach" kulinarnych - zabijanie takiego karpia
to g³upota.

My¶le, ¿e to kwestia prze³amania siê, raz zwrócisz
wolno¶æ du¿ej rybie a potem z za¿enowaniem
bêdziesz wspomina³ ..."jak mog³em kiedy¶ daæ w ³eb
takiemu piêknemu karpiowi"... czego Odziowi ¿ycze :)
Wild_Thing ><>
odziu
2005-12-15 05:47:52 UTC
Post by Janusz S.
A czy coś takiego da się w ogóle zjeść?
hyhy może i się da, ale zapewniam Cię, że pomijając
już wszystkie inne aspekty a pozostając jedynie
przy "wartościach" kulinarnych - zabijanie takiego karpia
to głupota.
Myśle, że to kwestia przełamania się, raz zwrócisz
wolność dużej rybie a potem z zażenowaniem
będziesz wspominał ..."jak mogłem kiedyś dać w łeb
takiemu pięknemu karpiowi"... czego Odziowi życze :)
Ło jery ... Ale mi się dostało! ;-)
Zapewniam Wszystkich, że karp, w odróżnieniu od większości ryb, jest
nim większy tym smaczniejszy. W zasadzie, z ryb jem najwięcej karpia,
ale go nie łowię. Ten 8 kilogramowy też był kupiony. To co? Mam
kupować prosiaka i wypuszczać go do lasu ? Ludzie nie wpadajmy w
przesadę, kupowanie karpia na święta i wypuszczanie go do jeziora
uważam za conajmniej nierozsądne. Karp to nie jest ryba naszych wód.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
odziu
2005-12-15 08:01:47 UTC
[...]
Karp, oprócz sazana, jest wytworem ludzkiej chodowli tak jak świnia.
Dlaczego myśliwi nie wypuszczają świń do lasu, a po ich zdziczeniu nie
robią na nie polowań? Dlaczego wędkarze robią tak z karpiem ? I na
dodatek zawody - kto złapie tłuściejszą świnię. Moim zdaniem karp jest
znakomity na patelni i nic pozatym.

PS. Nie piszę tego po to, żeby "karpiarze" wymyślali mi od
niepełnosprawnych umysłowo, tylko chcę poznać jakie mają zdanie na ten
temat inni. :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Roman Niewiarowski
2005-12-15 08:14:02 UTC
Post by odziu
Karp, oprócz sazana, jest wytworem ludzkiej chodowli tak jak świnia.
Dlaczego myśliwi nie wypuszczają świń do lasu, a po ich zdziczeniu nie
robią na nie polowań? Dlaczego wędkarze robią tak z karpiem ?
Dla zabawy, to ze ryba ma cechy dobre w hodowli nie oznacza ze bedzie latwa
do zlowienia jesli bedzie zyla w zbiorniku naturalnym
W przypadku ryb zmiany w ramach hodowli dotyczyly przedewszystkim szybkosci
wzrostu i ilosci mieska (pomijam Koi i inne ozdobne).
No i to ze karp wyglada jak spasiony wieprzek, wydaje mi sie w duzej mierze
zasluga.. karpiarzy :) Czytam czasami ile kg wysokoenergetycznej zanety
(pellet, kulki, karma dla psa/pstraga/kota/karpia) wsypuja na jedno
posiedzenie to co sie dziwic ? Dwie setki wedkarzy w sezonie i ryby moga
zrec same kulki a nadmiar sprzedawac kleniom w sasiedniej rzece ;)
Post by odziu
I na dodatek zawody - kto złapie tłuściejszą świnię.
Ehh, takich okazow nigdy nie lowilem, ale 2-3kg karp na zylce 0,18 to
niesamowita sprawa :))))))
Post by odziu
Moim zdaniem karp jest znakomity na patelni i nic pozatym.
Karp w Karpaty! Zrobic miejsce dla lina!! ;)

pozdr
newrom
odziu
2005-12-15 08:26:35 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Karp w Karpaty! Zrobic miejsce dla lina!! ;)
Taa... Co do lina to się zgadzam, ale karp zaraz w Karpaty!
Dla mnie lin to jak dziczyzna, a karp jak schabowy. Jedno wyśmienite a
drugie nadzwyczaj smaczne. Spróbuj kiedyś naprawdę dużego karpia.
Filety tłuściutkie, mniam, a ości grubości palca, aż miło się obgryza.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
odziu
2005-12-15 08:34:14 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Dla zabawy, to ze ryba ma cechy dobre w hodowli nie oznacza ze bedzie latwa
do zlowienia jesli bedzie zyla w zbiorniku naturalnym
Acha i zapomniałem dodać, że zdziczała świnia też nie jest łatwa do
upolowania. Podabno świnie to bardzo inteligentne stworzenia. :-)
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
piotrt
2005-12-15 09:06:18 UTC
Post by Przemek
Zosta³ ustanowiony nowy rekord swiata! Zobaczcie jaki piekny karpik. Ja tez
takiego chce!!!
Ja tez sie pisze na takiego "kubusia", swoja drog± ciekawy rok to juz trzeci
raz ( z tego co pamietam ) pobijany jest rekord swiata.
Roman Niewiarowski
2005-12-15 09:25:02 UTC
Post by odziu
Taa... Co do lina to się zgadzam, ale karp zaraz w Karpaty!
Moze byc i zaraz! :-)
Post by odziu
Jedno wyśmienite a drugie nadzwyczaj smaczne.
Smaczny to jest wedzony wegorz, lin jest niczego sobie. Ale karp to tylko na
rosolek :P
Post by odziu
Spróbuj kiedyś naprawdę dużego karpia.
Filety tłuściutkie, mniam, a ości grubości palca, aż miło się obgryza.
Jesli juz mam jest rybe, w dodatku karpia to wole mniejsze sztuki. Mieso ma
mniej galaretowate :)
Moze gdybym zlowil kiedys duzego sazana to moje podejscie do karpia by sie
zmienilo :>

pozdr
newrom
odziu
2005-12-15 09:39:39 UTC
Post by Roman Niewiarowski
[...]
Z gustami się nie dyskutuje. ;-) A sazan to też dziczyzna.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Sławek Rybicki
2005-12-15 09:38:01 UTC
Post by Roman Niewiarowski
Moze gdybym zlowil kiedys duzego sazana to moje podejscie do karpia by sie
zmienilo :>
Karpiarz ze mnie dupowaty jednak kiedyś parę złowiłem. Największy był
lustrzeń z jez. Dziekanowskiego (prawie 11 kg). Od razu powiem, że ryby
lubię ino tzreba je odpowiednio przygotować. Tak jak moja śp. babcia robiła
karpia to ... ech... po królewsku (na słodko) czy na niebiesko to była
bajka. Jednka nigdy nie brała ryby większej niż 1.5 kg. Tego lustrzenia
próbowałem zjeść ale się nie dało. Ot, był zbyt galeretowaty. Miałem za to
przyjemność złowić i zeżreć dzikiego sazana 5 kg. Przyjemnosć z łowienia
dzika bo to prawdziwy mocarz i waleczny przeciwnik. Jedzenie też było super
bo sazan to jeden wielki mięsień. Ciągniecie lustrzenia przypominało
przeciaganie liny z workiem na końcu. Takie bydlę o wadze 30 i parę kilo to
worek cementu i kunszt trzeba mieć wędkarski (nie wspominając o sprzęcie) by
je wyjąć ale w przyjemność mocno wątpię. Zresztą karpiarstwo (pzrepraszam
tych co to lubią ale to TYLKO moje zdanie) na dzień dzisiejszy jest jak
wizyta w burdelu. Towar zużyty (wielokrotnie łowiony) i brak mu świerzości.
Do tego przekarmione ryby bardziej przypominają hodowlę tuczników niż
wędkarstwo.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.wedkarstwo
odziu
2005-12-15 09:49:12 UTC
Miałem za to przyjemność złowić i zeżreć dzikiego sazana 5 kg.
Przyjemnosć z łowienia dzika bo to prawdziwy mocarz i waleczny
przeciwnik. Jedzenie też było super bo sazan to jeden wielki mięsień.
Pisząc, że sazan to też dziczyzna, właśnie to miałem na myśli.
--
Piotr Ratyński
odziu@ tlen.pl
tlen - odziu
Przemek
2005-12-15 09:58:24 UTC
W tamtym roku zlowilem pieknego karpika 14 kg. Zrobilem fotki dalem buzi i
do wody. Po tygodniu znowu go zlowilem. Bylem wtedy bardziej szczesliwy niz
za pierwszym razem. Aby bylo wiecej wedkarzy myslacych jak Wild_Thing
pozdrawiam
Przemek
Następna strona >
Strona 1 z 5