Jak to jest z Feederkiem?
Fabian Kozicz
2004-06-22 18:52:16 UTC
Witam
Nosze sie z zamiarem zakupu nowych wedek.
Chcialbym zakupic kije firmy Jaxon z serii Telstar, Syrius lub Orion.
Czy ktos posiada te modele i moze cos mi o nich wiecej powiedziec? Wady
zalety?
Mam jednak pytania do posiadaczy feederkow i teleskopow.

Jaki wybrac Feeder 20-70, 30-90 czy 20-100g i o jakiej dlugosci?
Czym charakteryzuja sie i jakie sa szczytowki do feederka?
Czy z ciezarem wyzutowym feederka zwiazana jest czulosc szczytowki
na brania ryb? -tzn czy w wedce 20-70g lub 20-100g szczytowki sa o podobnej
grubosci czy o roznej?
Czy wybrac teleskop z ciezarem wyzutowym 5-25 czy 10-40g i o jakiej
dlugosci?

Nie mam doswiadczenia z feederem stad moje wahania.
Telskop bedzie wedka uniwersalna. Nie rozumiem tylko czemu te kije
(teleskop)
maja taki duzy ciezar wyrzutowy. Sadzilem iz do dalekich wyrzutow bedzie
Match.
Wedki Matcha sa z zakresu 5-20g 3,9 lub 4,2m i to powinno wystarczyc.
A tu, mamy teleskopy od 5 do 50g i nie wiem do czego najlepiej mozna je
wykorzystac.
Kolowrotki juz jakos dobiore lecz ilosc wedek jaka oferuja sklepy powoduje
maly zawrot glowy.
Domyslam sie ze parametry kija powinne zalezec od metody i miejsca lowienia.
Prosze jednak o mniej lub wiecej uniwersalna rade.
Z gory dziekuje.
Pozdrawiam wszystkich wedkujacych.

Fabi
Piotr
2004-06-22 19:52:13 UTC
Pierwsza sprawa to miejsca, w których będziesz łowił. Jeśli rzeka, to jaka i
o jakim średnim uciągu. Te wartości, które podajesz wcale nie są zbyt duże.
Dobrym kijem o duzym ciężarze wyrzutowym, branie ryby wyczujesz (podkreślam
to)i zauważysz. Wyczujesz na dolniku nawet skubanie ukleji, a zauważysz na
szczytówce małe "pstryknięcia". O kijach Jaxona nic Ci nie powiem. Sam łowię
już ósmy rok shimanowskim TwinPowerem Hehy Medium do 80 gram, ale wisiało
już na nim ponad sto gram. Do dzisiaj kij nawet nie jęknął. Połamamłem co
prawda juz dwie szczytówki, ale zawsze coś się dało dorobić. Do federa
zawsze będę polecał kręcioły o duzych przełożeniach, tzn. szybkie. Przy
dalekich, niekiedy niecelnych wyrzutach zawsze chce się aby koszyczek szybko
mozna było wycofać. Co do długości kija to są one chyba zblizone, mój ma 360
z kawałkiem.
Katanka
2004-06-23 06:10:23 UTC
Post by Fabian Kozicz
Witam
Nosze sie z zamiarem zakupu nowych wedek.
Chcialbym zakupic kije firmy Jaxon z serii Telstar, Syrius lub Orion.
Czy ktos posiada te modele i moze cos mi o nich wiecej powiedziec?
oczywiscie :) miedzy seria telstar a syrius czy orion jest spora ró¿nica.
wedki telstara sa widocznie gorzej wykonane i maja o wiele gorsze przelotki,
ale sa tez tansze. natomiast syrius i orion to juz srednia poleczka i widac
po kijach ze wykonanie jest znacznie lepsze. syrius z orionem niemal sie nie
rozni, to znaczy rozni sie w cenach i dlatego IMO nie warto przeplacac za
oriona. czesto bywa tak ze te same wedki oriona i syriusa sa w przypadku
Oriona (wyzszy model) cie¿sze :)
Post by Fabian Kozicz
Wady zalety?
Mam jednak pytania do posiadaczy feederkow i teleskopow.
Jaki wybrac Feeder 20-70, 30-90 czy 20-100g i o jakiej dlugosci?
ja nie baralbym feederka krotszego ani dluzszego niz 3,6m :) to jest
standard i z doswiadczenia wiem ze dluzszy jest bardziej podatny na
uszkodzenia a krotszym sie slabiej rzuca :) 3,6 to optimum ... no chyba ze
specyfika lowiska ... masz wiele zarosli, w±skie miejscówki ... weŒ wtedy
3,3m

co do ciezaru wyrzutu ... nie wiem jak lubisz lowic. wedki do 100g sa
wyraznie najsztywniejsze, te do 70g maja akcje wyraznie bardziej srednia niz
szczytowa, ale nie jest to pelna srednia (taka pomiedzy). jesli bym sie ja
decydowal to wzialbym jednak do 90 lub do 100g poniewaz koszyczki wypelnione
zaneta tez swoje wa¿± :)
Post by Fabian Kozicz
Czym charakteryzuja sie i jakie sa szczytowki do feederka?
jaxon z tego co wiem ma w katalogu 4 rodzaje szczytopwek do feederka. do
orionow dodawane sa trzy, do syriusow i telstarow dwa. ale moim zdaniem to
spokojnie wystarczy i naprawde oriona nie warto kupowac :)
Post by Fabian Kozicz
Czy z ciezarem wyzutowym feederka zwiazana jest czulosc szczytowki
na brania ryb? -tzn czy w wedce 20-70g lub 20-100g szczytowki sa o
podobnej grubosci czy o roznej?
szczytowki sa te same, to chodzi o samo wedzisko :) szczytowki tak czy siak
sa tak gietkie ze wytrzymaja niemal kazde obciazenie ;)
Post by Fabian Kozicz
Czy wybrac teleskop z ciezarem wyzutowym 5-25 czy 10-40g i o jakiej
dlugosci?
chodzi ci o feederki, albo raczej Pickerki ? czy mowisz o zwyklym splawiku ?
Post by Fabian Kozicz
[...]
ogolnie to uniwersalne s± :) ale wiesz jak to z nimi jest ... jak brac
teleskop do splawika to 5-20g, ale znowu moze cos z matchow ? teleskopowe
matche najtanszej serii nie sa az takie drogie :)
Post by Fabian Kozicz
Kolowrotki juz jakos dobiore lecz ilosc wedek jaka oferuja sklepy
powoduje maly zawrot glowy.
JAXON ma wszystko jasne i klarowne :) w sumie brakuje im tylko lekkiej
bolonki o dlugosci 7m ;)
Post by Fabian Kozicz
Domyslam sie ze parametry kija powinne zalezec od metody i miejsca
lowienia. Prosze jednak o mniej lub wiecej uniwersalna rade.
z tymi uniwersalnymi radami jest roznie. ja polecilbym feederki do gruntu,
match do splawika aaa na rzeki bolonke :)
--
Katanka | ***@interia.pl
O.Bielsko | GG:3121891
http://www.KATANKA.friko.pl
bobik
2004-06-23 10:56:34 UTC
Post by Katanka
z tymi uniwersalnymi radami jest roznie. ja polecilbym feederki do gruntu,
match do splawika aaa na rzeki bolonke :)
Zalezy jakie rzeki Katanko :) Na Odre, Wisle... gdzie woda raczej
srednio szybko plynie, lepszy bedzie "BACIOR", natomiast rzeki o
szybszym nurcie, jak najbardziej... bolonka.
pozdr. bobik
Fabian Kozicz
2004-06-23 19:13:56 UTC
Post by Katanka
[...]
Post by Katanka
zaneta tez swoje wa¿± :)
Czyli zostajemy przy CW do90 lub 100g.
Post by Katanka
Post by Fabian Kozicz
[...]
I tu nie do konca moge zgodzic sie. Telstar jest o CW 20-50, zatem jak wyzej
okresliles sie powyzej "koszyczki wypelnione
zaneta tez swoje wa¿± :)" Orion 3,6m CW30-90 kosztuje ok 180zl a Syrius
3,6m 20-100g kosztuje 185. Zatem: Orion jest modelem wyzszym, ma wiekszy CW
i mniej kosztuje. Mam racje czy cos przeoczylem. Wage wedki nie biore pod
uwage gdyz i tak wiekszosc czasu leza one na podporkach.
Post by Katanka
Post by Fabian Kozicz
Czy wybrac teleskop z ciezarem wyzutowym 5-25 czy 10-40g i o jakiej
dlugosci?
chodzi ci o feederki, albo raczej Pickerki ? czy mowisz o zwyklym splawiku ?
Zwykly splawik, ewentualnie Pickerek. Taka alteratywa dla skladanego matcha.
Na szybkie i "niewydumane" wyprawy.
Post by Katanka
ogolnie to uniwersalne s± :) ale wiesz jak to z nimi jest ... jak brac
teleskop do splawika to 5-20g, ale znowu moze cos z matchow ? teleskopowe
matche najtanszej serii nie sa az takie drogie :)
Sadze jednak ze Match powinien byc skladany a nie Tele.
Post by Katanka
z tymi uniwersalnymi radami jest roznie. ja polecilbym feederki do gruntu,
match do splawika aaa na rzeki bolonke :)
Czy mozesz wyjasnic troszke wiecej, czemu na rzeka bolonke? Sadze, ze na j
eziorze tez ma zastosowanie, czy tez nie?

Pozdrawiam.

Fabian
Katanka
2004-06-24 06:08:16 UTC
Post by Fabian Kozicz
[...]
No tak ... Syrius jednak ma wiêksze CW. My¶la³em o wêdkach o identycznycm CW
:)
W takim razie nale¿a³oby teraz zdecydowaæ czy o 5 PLN wiêcej i mieæ 100g czy
o 5 mniej i 90g :)
Post by Fabian Kozicz
Sadze jednak ze Match powinien byc skladany a nie Tele.
No tak, je¶li kto¶ ma wiêcej gotówki to oczywi¶cie. Ale Tele ³atwiej sk³adaæ
i rozk³adaæ i jest tañszy ;)
Post by Fabian Kozicz
Post by Katanka
[...]
Jak dla mnie to na jezioro nie ma innej metody jak odleg³o¶ciowa :) Wêdka
match jest niesamowicie mobilna, sztywna, szybka przy zacieciu, lekka co
najwa¿niejsze ... No ale na rzece to pora¿ka (raz tylko próbowa³em, z tak
mizernym skutkiem, a uci±g wcale nie by³ wielki).
--
Katanka | ***@interia.pl
O.Bielsko | GG:3121891
http://www.KATANKA.friko.pl
wester

Fabi
Random_PL
2004-07-01 14:02:31 UTC
Post by wester
Ja kupilem wczoraj Oriona jest rewelacyjny nie zaluje ani gieta.
wester
zgadzam siê, super wêdeczka :)
--
Pozdrowienia

Random_PL
GG:1007327
piotr (Kraków)
2004-07-08 15:57:55 UTC
Witajcie, dzieki za podpowiedzi.
Wczoraj kupilem Kongera Vectron 360M z IM7 , 3,6m CW60g z 2
szczytówkami
jade zaraz na rybki, bede go testowal
mam tylko jedna watpliwosc, szytowki w rece prawie sie nie roznia ugieciem,
jak to z tym jest?
moze ktos mam patent na "pomiar" ocene twardosci szczytowek?
Pozdrawiam
Piotr
Random_PL
2004-07-08 16:42:11 UTC
kawa³ek ¿y³ki i ciê¿arek, bêdzie widaæ :)
przynajmniej powiino ")
--
Pozdrowienia

Random_PL
GG:1007327
piotr (Kraków)
2004-07-08 21:31:10 UTC
Post by Random_PL
kawa³ek ¿y³ki i ciê¿arek, bêdzie widaæ :)
przynajmniej powiino ")
Czesc
wpadlem na ten pomysl, ale pomiar ciezarkiem(15g) prawie nic nie wyjasnil
(ugiecie podobne), natomiast slyszalem ze pomiar taki robi sie w sposob
nastepujacy

bierze sie 2,3 szczytowki do reki, za sam czubek i pozwala sie im na opad
pod wlasnym ciezarem i wszystko widac.
sprawdzilem to i faktycznie zielona sie bardziej wygina od czerwonej
moze jest to sposob?

pochwale sie - zlowilem dzzis rekordowo malego sandacza (okolo 4cm) na
bialego robala.

Pozdrawiam
Piotr
Katanka
2004-07-09 06:27:50 UTC
Post by piotr (Kraków)
[...]
nie do wszystkich modeli wêdek daj± dwie ró¿ne szczytówki

--
Katanka | ***@interia.pl
O.Bielsko | GG:3121891
http://www.KATANKA.friko.pl
Katanka
2004-07-09 06:30:55 UTC
Post by piotr (Kraków)
bierze sie 2,3 szczytowki do reki, za sam czubek i pozwala sie im na
opad pod wlasnym ciezarem i wszystko widac.
sprawdzilem to i faktycznie zielona sie bardziej wygina od czerwonej
moze jest to sposob?
tutaj mo¿e graæ rolê wykonanie szczytówki. nie koniecznie musz± sie ró¿niæ
miêkko¶ci± :)
--
Katanka | ***@interia.pl
O.Bielsko | GG:3121891